Kan ju uppdatera denna tråden för den nyfikne, då axel (min bror) inte haft så mycket tid med bilen så är det jag som till stor del tagit över projektet. Alltihop monterades och teståktes, bilen rök som ett ånglok och vi konstaterade att turbon var helt slut. Under tiden jag jagade ny turbo beställdes också ett megasquirt från USA:) Styrdatorn var färdiglödd lagom tills en fin garret snurra dök upp, är osäker på beteckningen men den skulle tydligen vara från en 760, en aning större avgashus än den förra snurran samt vattenkyld. Volvogurun jag köpte turbon av hade också en k-kam skräpandes, så den fick också följa med hem
I dagsläget är allt monterat och bilen går hyffsat, fortfarande går den bara på en grundmapp, har precis fått körkort så det är roligare att köra än att mappa

. Är på jakt efter en bredbanslambda och någon form av knacklyssningssystem, sen ska laddtryckes höjjas (laddar 0.6 i dagsläget) och mappen optimeras:D
Framtidsplanerna är stora, drivlinan tjuter som en stucken gris i dagsläget, och det känns som den snart ger upp. Då blir det väl förmodligen 240 bakaxel och m46 låda, men hur påverkar det väghållningen? Det känns som att bilen kommer bli framtung?
Tar gärna emot så många tips som möjligt för att förbättra väghållningen, har 740 husvagnsfjädrar och nya oljestötdämpare liggandes som ska på, men hur styvar man upp bladfjädringen på enklaste sätt?
Ska se om jag kan knäppa några bilder med, har några filmer också, om det är intressant:P Ska försöka uppdatera om det händer något spännande

Mvh