Hej igen!
efter att ha bytt den där tempgivaren så verkar felet återstå..

snittar runt 2liter milen, spelar ingen roll om det är stadskörning eller landsväg.
har diskuterat saken lite lätt med peter.. och vi funderar över om det är lambdasonden som är kass..
för att undersöka den saken så borde väl det enklaste sättet vara att koppla ur alla 3kablarna till sonden. köra med bilen och se om det är någon skillnad i motorgång.??
DOCK så va det inte någon skillnad alls..:/
har ohm mätt mellan de två kontaktbläcken som sitter i samma kontakt.. dvs inte den som är ensam och agerar signalgivare.
mätvärdet här var vid halvvarm motor: 10.6ohm. kollade på brorsans 360 och den var vid kall motor 5.2ohm.
här blir jag lite fundersam. om jag får mätvärde mellan de kontakterna och det inte är någon skillnad i motorgång när sonden är urkopplad vad kan felet vara då? får man ett mätvärde på sonden så funkar den väl
har till och med kollat signalgivaren, skarvat sladden och sedan mätt med en multimeter för att se om bilen går fett eller snålt.
och här fås det ett värde då också. vid fullt gaspådrag så gick de aldig över 0.6v
kan de vara någon nisse som pillat på lmm en gång i tiden? fast då borde ju iochförsig vädet på signalgivaren bli högre...
jag har som ni kanske förstår kört fast här..
hjälp motages =)
tack
/ henke