Författare Ämne: israce slutade illa :'(  (läst 3157 gånger)

waffne

• Medlem
  • Antal inlägg: 127
  • 12
    • Visa profil
israce slutade illa :'(
« skrivet: februari 22, 2009, 23:14:03 »
Hej hej!

Va ute idag o körde på sjön med ett par polare, hade skit roligt tills jag satte bilen i en snöval i 90km/h.
slet bort skyddsplåten till bränslepumpen och hela skiten som sitter fast på den, pissade ut bensin som %&""! och jag fick ligga ute på isen och laga. Tills jag fick det så tätt att jag kunde köra in i ett garage med den.
väl inne i garaget uppstog mer problem det började läcka ännu mer från andra slangar.

jag fick ett flipp slet bort allt o tömde tanken på bensin i dunkar. Sen tog jag en 5litrs dunk o satte i under huven som jag kopplade allt till så jag kunde ta mig hem.

så nu står bilen iallafall hemma, och i morgon blir det åka till biltema o handla bränsleslang  och  massa nya slangklämmor gör det verkar inte finnas många bra på bilen :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: israce slutade illa :'(
« Svar #1 skrivet: februari 23, 2009, 22:46:01 »
i morgon blir det åka till biltema o handla bränsleslang  och  massa nya slangklämmor gör det verkar inte finnas många bra på bilen :)

Ajdå, men det var kul tills du gick i vallen!?  ;)

Passa på att köp rostfria slangklämmor då, det gjorde jag!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #2 skrivet: februari 23, 2009, 23:48:25 »
shit happends  :-\ min bror och en kompis körde ihop på isen förra veckan, båda bilarna skrot, min bror slog huvet i framrutan och svimmade, bilen fortsatte på tomgång över isen efter smällen så passageraren i den andra bilen sprang efter... kunde gått riktigt illa som du kan förstå om du hadde sett bilarna...

men tur i oturen, man får lära sig av sina misstag
Bra, bättre, bredast

waffne

• Medlem
  • Antal inlägg: 127
  • 12
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 24, 2009, 12:17:06 »
special  ;D

http://img519.imageshack.us/my.php?image=dsc00214.jpg

va på biltema o köpte slang och klämor igår.

Började pussla ihop allt när jag upptäckte detta!

http://img25.imageshack.us/my.php?image=dsc00218.jpg

jag slipade lite o kladdade på lite kemisk metal  :-\  funkar det ???. står att det ska klara bensin  :-\

http://img519.imageshack.us/my.php?image=dsc00222.jpg

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: februari 24, 2009, 19:02:31 »
shit happends  :-\ min bror och en kompis körde ihop på isen förra veckan, båda bilarna skrot, min bror slog huvet i framrutan och svimmade, bilen fortsatte på tomgång över isen efter smällen så passageraren i den andra bilen sprang efter... kunde gått riktigt illa som du kan förstå om du hadde sett bilarna...

men tur i oturen, man får lära sig av sina misstag

Aj oj oj, sån tur att det inte gick värre..
Antar att det diskuterats förr på internet men är det egentligen smart att köra utan bälte!?

Undrar hur många som skadar sig vs hur många som går igenom isen och inte får upp bältet för att ta sig ur sin vattenfyllda bil!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #5 skrivet: mars 01, 2009, 17:31:14 »
precis
Bra, bättre, bredast