Författare Ämne: Krockade idag :'(  (läst 6935 gånger)

waffne

• Medlem
  • Antal inlägg: 127
  • 12
    • Visa profil
Krockade idag :'(
« skrivet: mars 26, 2009, 22:35:07 »
Hej!
Shopping rundan slutade illa. en s80 fick helt plötsligt för sig att det va akut dax u svänga vänster vilket jag inte va helt uppmärksam på med polarn jämte jag pratade me o sol ö ögonen  :'(

Min bil blev ganska mosad medans hon i s80 bara fick lite märken på stötfångaren.

http://img262.imageshack.us/my.php?image=dsc00321a.jpg

http://img262.imageshack.us/my.php?image=dsc00322c.jpg

Som ni ser på bilderna så gick bågen, lyktor, blinkers, kylarn, huven, m.m, motorn tror jag trycktes till lite och hela växellådan lossnade så spaken tog hissen en våning ner.
Inte nog med det så hade inte polarn tagit på sig bältet så han spräckte rutan med huvet :o  (om ni kollar noga första bilden ser ni en spricka), han och alla andra klarade sig bra annars inga allvarliga skador mer än lite öm som tur va.

Tänkte jag skulle ta en närmare titt på bilen imorgon och se om det går att rädda den vilket inte ser jätte lovande ut för tillfället. :-\
mest tilltryckt blev den på passargerar sidan antagligen för att den varit krockad på den sidan en gång innan. Balken som håller huv och som går ovanför strålkastarna vek sig där,
Finns det möjlighet att byta ut den tror ni?

kommer ju även att behöva lite delar till bilen om jag nu kan reparera den, hade ju varit roligt att göra det då den isåfall har överlevt 2st lite större smällar :)

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
SV: Krockade idag :'(
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2009, 23:40:30 »
Det der ser ikke bra ut nei..

Hadde vært kult hvis du greide å rette den opp :) Riktig 300power ånd ;)

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2009, 02:10:09 »
Fy vad tråkigt när sådant händer! Tur att ni inte blev värre skadade! :)

Verkar bli mycket arbete o kostnader att laga... Du kan ha den som reservdelsobjekt när du köper en "ny"!

Blir intressant att se vad du bestämmer dig för... :) /M
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Svegglan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: mars 27, 2009, 02:33:53 »
Sörjer för dig, enligt migsjälv tycker jag inte att du ska byta ut bilen eller ha den som reservdelsbil, en bil har en själ, o de känner man på sig, jag skulle aldrig kunna byta ut min 340 bare sådär, han är en ur min familj, men de e min åsikt, för la se vad du bestämmer dig för att göra, o som norsken skrev, att laga o rikta upp den skulle vara riktig 300 anda! :D :P

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #4 skrivet: mars 27, 2009, 19:17:57 »
jag letar efter en donatorbil, om du är intresserad??
Bra, bättre, bredast

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #5 skrivet: mars 27, 2009, 19:23:53 »
Usch va tråkigt!
Tyvärr är våra bilar inte så tuffa i fronten som dem ser ut  :-\

Keep up the spirit
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

waffne

• Medlem
  • 12
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: mars 27, 2009, 20:44:16 »
Tyvärr Bekkis så är denna 340 inte redo att gå i graven ännu :)
Jag har plockat isär fronten idag och till min stora förvåning har bågen klarat sig med endast någon buckla  :o
Bilen ska jag nog få ordning på har strålkastare o blinkers hemma men jag saknar ett kyl så om någon har ett så hojta gärna till o ge mig ett pris.
Jag tror Jb har ett kyl ute på självplock men det är ju en 82a och min är en 88a, kan det passa tro?

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mars 27, 2009, 21:28:03 »
motorn tror jag trycktes till lite och hela växellådan lossnade så spaken tog hissen en våning ner.

Klarade sig lättmetallen? Måste krävas ganska stor kraft att rycka loss hela drivlinan! :)/M
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

waffne

• Medlem
  • 12
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: mars 29, 2009, 16:22:42 »
de va lättmetall fästerna som gick av, men dom måste varit dåliga eller något tror jag

waffne

• Medlem
  • 12
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: april 07, 2009, 00:36:56 »
Har fått ordning lite med bilen nu, har provkört den idag dock utan huv och med växellådan på 3kvart :P. ska sätta upp växellådan i morgon. jag upptäckte även att fläkten va lite sne så den slår i lite.
Går det att justera något?
Mina backljus lyser även hela tiden vad beror det på?

http://img9.imageshack.us/my.php?image=dsc00327u.jpg

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #10 skrivet: april 07, 2009, 20:28:17 »
Har fått ordning lite med bilen nu, har provkört den idag dock utan huv och med växellådan på 3kvart :P. ska sätta upp växellådan i morgon. jag upptäckte även att fläkten va lite sne så den slår i lite.
Går det att justera något?
Mina backljus lyser även hela tiden vad beror det på?

http://img9.imageshack.us/my.php?image=dsc00327u.jpg

Kul att det går framåt!
Vad slår fläkten i, plastkåpan? Du får väl byta fläkt om den inte går att böja tillbaka. Jag har nog en över om du vill ha.

Backljusen lyser när växelspaken påverkar brytaren som sitter under damasken. Enkelt fixat men förmodligen är det för att växellåda mm. hänger på 3kvart  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

waffne

• Medlem
  • 12
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: april 08, 2009, 00:47:13 »
den går nog i en av hjulen på motorn tror jag låter ju lite skoj när man startar. Jag ska testa böja den lite imorgon
ska även sätta upp växellådan har inte hunnit än men det får väl bli imorgon det med :P