Författare Ämne: Min 360 med ett lätt modifierat avgassystem :)  (läst 3251 gånger)

sensan

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Min 360 med ett lätt modifierat avgassystem :)
« skrivet: mars 29, 2009, 21:12:39 »
Slänger upp en video på min 360 med ett lite moddat avgassystem. Det hela började med att org. systemet rostade av vid främre ljuddämparen, så vi skippade den och satte dit ett rakt rör istället, sedan ersatte vi den bakre dämparen med en dämpare från en pegga 205 GTI :) Bilen går för övrigt rätt tyst och fint på "normala" varvtal vid lugnare körning.

Länk till videon: http://www.youtube.com/watch?v=zmrTGyHw6-M

« Senast ändrad: mars 29, 2009, 21:19:12 av sensan »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Min 360 med ett lätt modifierat avgassystem :)
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2009, 21:38:21 »
rejsigt ljud, lite mycket traktor ändå för min smak (det dova) men inte så konstigt när det bara är en dämpare.
Men jag kanske skulle satsa på en sån bakre dämpare jag med. Kör med 3 fullflödes nu och tycker det är lite hög nivå. 2 fullflödes plus peggadämpare kanske.

Var på peggan sitter er dämpare normalt? (gissar på där bak)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

sensan

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 29, 2009, 21:45:06 »
rejsigt ljud, lite mycket traktor ändå för min smak (det dova) men inte så konstigt när det bara är en dämpare.
Men jag kanske skulle satsa på en sån bakre dämpare jag med. Kör med 3 fullflödes nu och tycker det är lite hög nivå. 2 fullflödes plus peggadämpare kanske.

Hehe, ja det låter ju en del på höga varvtal. Men somsagt så är den rätt tyst om man kör lugnt och sansat :) Anledningen till att den här "modden" ens gjordes var för att det skulle bli en del jobb att få ordning på org. dämparen fram, pga att det hade gått av precis vid dämparen. Sen var den bakre i såpass kasst skick så vi provade helt enkelt att köra på polarens gamla 205 dämpare för skojs skull, och tycker att det fungerar rätt så fint iallafall. Dämparen är den bakre ifrån 205an för övrigt :P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #3 skrivet: mars 29, 2009, 21:57:25 »

Hehe, ja det låter ju en del på höga varvtal. Men somsagt så är den rätt tyst om man kör lugnt och sansat :) Anledningen till att den här "modden" ens gjordes var för att det skulle bli en del jobb att få ordning på org. dämparen fram, pga att det hade gått av precis vid dämparen. Sen var den bakre i såpass kasst skick så vi provade helt enkelt att köra på polarens gamla 205 dämpare för skojs skull, och tycker att det fungerar rätt så fint iallafall. Dämparen är den bakre ifrån 205an för övrigt :P

Okej, tack så mycket för infon och videon!
(Gillade passat-filmen på youtube med  ;) )
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.