Författare Ämne: Montera av "bakkjolen" på 360n  (läst 2788 gånger)

Emanuelsson

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
Montera av "bakkjolen" på 360n
« skrivet: april 26, 2009, 17:38:50 »
Tja, undrar om någon här har koll på hur "bakkjolen" på min 360 kan monteras av, har kollat lite på de men inte riktigt förstått mig på hur det är tänkt. Biler och fina beskrivningar uppskattas :)

Tack på förhand!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Montera av "bakkjolen" på 360n
« Svar #1 skrivet: april 26, 2009, 20:53:07 »
Tja, undrar om någon här har koll på hur "bakkjolen" på min 360 kan monteras av, har kollat lite på de men inte riktigt förstått mig på hur det är tänkt. Biler och fina beskrivningar uppskattas :)

Tack på förhand!

Bakre kofångare sitter med två stag som går rakt in under bilen genom hål i bakstammen. Du hittar fyra bultar genom längsgående balk om du tittar in & upp där bak. Lossa dem om du kan, mina hade rostat ihop totalt så jag fick såga bort dem med naken vinkelslip och liten kapskiva. Försökte först med tigersåg men gick inte att komma åt riktigt med min koloss.

När du väl fått bort bultarna är det bara att slita kofångaren rakt bakåt. Ute på sidorna av bilen sitter den nämligen bara med "glid ur/glid i"-fästen
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Emanuelsson

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Montera av "bakkjolen" på 360n
« Svar #2 skrivet: april 26, 2009, 22:00:01 »
Bakre kofångare sitter med två stag som går rakt in under bilen genom hål i bakstammen. Du hittar fyra bultar genom längsgående balk om du tittar in & upp där bak. Lossa dem om du kan, mina hade rostat ihop totalt så jag fick såga bort dem med naken vinkelslip och liten kapskiva. Försökte först med tigersåg men gick inte att komma åt riktigt med min koloss.

När du väl fått bort bultarna är det bara att slita kofångaren rakt bakåt. Ute på sidorna av bilen sitter den nämligen bara med "glid ur/glid i"-fästen

Tack så mykt, då va det dom bultarna jag misstänkte och dom såg ut att vara riktigt rostiga så får se om de funkar med lite rostlösare annars så får det väll bli din metod^^

tusen tack :)