Författare Ämne: Är signaljorden i stereon bränd?  (läst 3528 gånger)

sensan

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Är signaljorden i stereon bränd?
« skrivet: april 27, 2009, 14:42:43 »
Hallå alla 300-ägare! :) Jag har ett litet billjudsproblem, och undrar om någon av er skulle kunna lista ut vad det är för något :) Det är nämligen så att jag misstänker att signaljorden har gått i min HU (Kenwood M-907). Det "mullrar/brusar" ur baslådan så fort jag startar stereon. Jag misstänker att skärmen på RCA-kabeln har kommit emot kabelskon till +12v bakom stereon (saknar kablaget till org. stereon så det sitter ett "block" med anslutningar för kabelskor där bakom istället). Men grejjen är att jag har 3 RCA-utgångar på huvudenheten, på 4.5 volt vardera, och om jag t ex. kopplar in steget på någon av dessa utgångar så blir det tyst. Så min fråga är, om man kan ha "tur" och bara bränna en utgång? Tänkte på om utgångarna är jordade på samma punkt. Men känns samtidigt som om jag svarade på min egen fråga då jag säger att det är tyst på dom övriga RCA-utgångarna :) Men skulle vilja ha det bekräftat av någon annan kunnig. Ska också tillägga att jordkabeln till steget sitter fast och har bra kontakt, och att detta inträffade när jag skulle sätta tillbaka stereon i bilen igen sedan jag hade haft den i en annan bil.

Tack på förhand.
« Senast ändrad: april 27, 2009, 21:35:40 av sensan »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Är signaljorden i stereon bränd?
« Svar #1 skrivet: april 27, 2009, 19:59:56 »
Avancerad ljudfråga! Hoppas någon här kan svara på det, jag kan inte  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.