Författare Ämne: bra dåligt ? sportluftfilter  (läst 3278 gånger)

Slevva

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
bra dåligt ? sportluftfilter
« skrivet: maj 04, 2009, 10:46:23 »
Tjena jag åkte till biltema och köpte mig ett koniskt sportluft filter mest för ljudets skull, men iallfall så när jag kom hem så kollade jag tomgången lite och den ligger och hoppas mellan 650 till 700, :/ och hela bilen skakar ^^ men sedan så satte jag på sportluft filtret, då la sig tomgången på stabila 900 ungefär! och då kändes det och lät som att motorn vart mkt gladare, då är frågan vart hon det? vad sak tomgången ligga vid ungefär? och kommer Bettan att slurka i sig mycket mer soppa ? eller är det ingen skillnad när det gäller soppa ? =)
Man kallas inte Data för inget :D

Svegglan

• Gäst
SV: bra dåligt ? sportluftfilter
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2009, 11:54:44 »
Tjena jag åkte till biltema och köpte mig ett koniskt sportluft filter mest för ljudets skull, men iallfall så när jag kom hem så kollade jag tomgången lite och den ligger och hoppas mellan 650 till 700, :/ och hela bilen skakar ^^ men sedan så satte jag på sportluft filtret, då la sig tomgången på stabila 900 ungefär! och då kändes det och lät som att motorn vart mkt gladare, då är frågan vart hon det? vad sak tomgången ligga vid ungefär? och kommer Bettan att slurka i sig mycket mer soppa ? eller är det ingen skillnad när det gäller soppa ? =)

800-900 e väl lagom tkr jag, men bränsleförbrukningen sjunker vid montering av sportluftsfilter, blandningen blir mkt bättre,
Men motorljudet blir nog ingen skillnad, kanske när du sitter i bilen o trycker plattan i mattan kanske, jag hör ingen skillnad iallefall.
Haru förgasare eller insprutare? / Eddie

Slevva

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
SV: bra dåligt ? sportluftfilter
« Svar #2 skrivet: maj 04, 2009, 12:43:25 »
Jag har insprut, ljudet blev lite mörkare och så =)

okej men då behöver jag inte ställa in tomgången på den efter montering av sportluftfiltret:)

Tack för snabbt och bra svar:)
« Senast ändrad: maj 05, 2009, 10:40:47 av Slevva »
Man kallas inte Data för inget :D