Jag har hållit på med ett fräänt bygge nu ett tag. Man kan säga att det är en 240 med 340 kaross, alltså utgångskonceptet var en 345 me b14 och växellåda bak men i dagsläget så är det bakaxel, fjäderben, motor och låda från 240. Det är riktigt mycket som är hemma moddat för å få allt att fungera. Men innan slutet så fick jag till allt och for och prövade den och den var som en gud efter banan.

Så här ser det ut innifrån bilen.

Jag vet att motorn blev överdrivet långt bak:p Men det var för att få ner oljetråget ner bakom framvagn. om jag skulle ha haft motorn längre fram så skulle motorn ha måsta stå med den "ljupa" delen av tråget på framvagnsbalken och då skulle motorn blivit alldelens för högt upp.

Men sen när jag skulle besikta så ville dom inte skriva någon vagnsbok, för att jag hade kapat i topedväggen.
Så nu har jag ett litet problem att lösa, det har varit två besiktare och kollat på bilen. Den ena säger att jag kan sätta motornlängre fram och bara ta en plåt och bygga en ny torpedvägg. För topeden om sitter där är helt förstörd. Men den andre besiktaren säger att jag inte ens får svetsa i torpedvägen för då tillförs nytt material och det får man inte enligt reglementet.
Så nu har jag införskaffat en 360 me b19a som jag tänkte ta oljetråg och pump ifrån så jag kan ha motorn längre fram men sen hur fan jag ska gör med torpedväggen vet jag inte riktift än. Så om det finns någon som är lite kunnig på folkracereglementet som kunne ge lite förslag.
Har säkert vare otydlig men de ä bara å fråg on ni inte förstå vad jag ahr skrive så ska jag väll försök å förklara.
Mvh/ viktor