Författare Ämne: besiktning med 240 bakaxel  (läst 3828 gånger)

dahlan144

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
besiktning med 240 bakaxel
« skrivet: juli 12, 2009, 01:28:41 »
en liten enkel fråga har sett hur flera av er har meka dit 240 axel på bilarna så nu i vinter nu så vill jag slänga dit en 4 link och 240 bakaxel och sätta v-lådan i fram lär man sfro besikta bilen då eller kan de gå med vanlig regbesiktning?? eller är det bara att åka in??  för när jag besikat i så fall ska ja ha orginal motorn sitta kvar
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17031
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: besiktning med 240 bakaxel
« Svar #1 skrivet: juli 13, 2009, 22:57:59 »
en liten enkel fråga har sett hur flera av er har meka dit 240 axel på bilarna så nu i vinter nu så vill jag slänga dit en 4 link och 240 bakaxel och sätta v-lådan i fram lär man sfro besikta bilen då eller kan de gå med vanlig regbesiktning?? eller är det bara att åka in??  för när jag besikat i så fall ska ja ha orginal motorn sitta kvar

SFRO! Eller chansa på att de inte tänker på vad för axel som sitter original ;)
Men väljer du SFRO måste du ju byta bromsar och motor oxå för att få ändra nåt alls.. eller bygga cab eller dylik ändring som gör att du måste regga som ombyggt..

Men en liten enkel fråga till dig i retur då.. varför byta axel om du ska åka med originalmotorn?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: besiktning med 240 bakaxel
« Svar #2 skrivet: juli 14, 2009, 00:05:59 »
nää jag tänkte om de va enkelt att få igenom den så hade jag tänkt haft orginal på besiktningen men har en 16v turbo som ska komma dit nu i vinter hade jag tänk och då vill jag ha annan axel med på bilen men drygt att bytta axel för varje besiktning men motor har jag inga problem att byta
Old Volvo's never die, they only go faster!"