Författare Ämne: inbrott i bilen  (läst 3374 gånger)

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 127
    • Visa profil
inbrott i bilen
« skrivet: juli 20, 2009, 08:11:13 »
Ida när jag gick till bilen efter jag hade slutat jobba så får jag se att fram rutan på passagerar sidan är inslagen och att min stereo är borta.  :'(

Så nu måste jag sätta in en ny ruta >:( där all så jag hade tänkt åka till skroten å ta en därifrån så jag skulle kunna behöva lite tips på hur jag ska gå till väga för att få ut rutan ur dörren på lättast viss och hur man sätter in den.

Sen så verkar det som bensinmätaren lagt av å tempmätaren lite koko :( antar att det kommer av att kablarna bakom stereon nuddat varandra så kan nån säkring gått av det eller är det nått som gått sönder där? Kom på att batteri lampan lös hela vägen dessutom

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: inbrott i bilen
« Svar #1 skrivet: juli 20, 2009, 10:17:10 »
Ta loss dörrklädseln så ser du hur den sitter. Är som en klyka med två clips som håller i en list i nederkant på rutan. Förmodligen får du vinkla rutan för att få ut den, bara att dra upp den ur dörren. Men tänk på att den är härdad, den flexar inte ett dugg och man får inte mycket till förvarning heller. Jävlas man för mycket med den blir den grinig och smäller till ;)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 20, 2009, 12:50:22 »
Ta loss dörrklädseln så ser du hur den sitter. Är som en klyka med två clips som håller i en list i nederkant på rutan. Förmodligen får du vinkla rutan för att få ut den, bara att dra upp den ur dörren. Men tänk på att den är härdad, den flexar inte ett dugg och man får inte mycket till förvarning heller. Jävlas man för mycket med den blir den grinig och smäller till ;)

okej tack för svaret  :)

FimpeN

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juli 20, 2009, 18:15:27 »
Gick fin fint att byta ruta ;D tack för tipset gjorde så det gick lite smidigare