Har renoverat en motor o fixat o donat, men får den inte att funka bra, har letat fel men hittar inget så lägger ut frågan här.
Kan berätta lite som kan vara bra att veta.
Lät allt vara kvar i bilen när jag lyfte ur den gamla motorn och använder mig av allt jag använde innan för utom blocket och topp med innehåll, generator och startmotor.
Sprutet är ombyggt för att passa till vanlig tändspole, vet inte vad det var för lustigt innan, men räckte att koppla in vissa kablar till den, tror även någon kan varit plus eller minus, det funkade i alla fall på motorn som satt i innan.
Nu till själva problemet: Nära man väl får i gång bilen måste man hålla gas, bilen går att varva men motorn hoppar nästan ur om man säger den skakar något väldigt. Tomgång finns inte, kan skruva max på tomgångsskruven men detta hjälper inte.
Har försökt reglera bränsletryck o rört på fördelaren och även lyft upp den och flyttat den ett hack. Känns inte som han går på alla cylindrar hela tiden heller.
Vad kan vara felet? Någon kabel som lossnat, slang som sprukit? eller är något helt galet inställt?
Här nere följer receptet på motorn:
Underdel: B230 91:a Viktade kolvar o stakar, balanserat vevparti, nya kolvringar,
Topp: 530, planad 3mm, max portad, dubbla ventilfjädrar,
Kam: Elleman88,
Insug: B230F 87:a med delar från insug B200F (360 GL 85-89),
Sprutet: 360 GL 85-89 motor B200F Jetronic BOSCH 0 280 000 346,
Spridare: 850T5 310cc/3.93bar,
Tändsystem: B230a 86:a,
Bränsletryckregulator,
Tändstift NGK Racing B7ECS,
Lambdasond från 240 87:a med B230F,
Ställbart kamdrev,
Lättat svänghjul Vikt 5,6KG,
JT 4-2-1 extraktorgrenrör med 2,5" collector,
2,5" simons system med främre ljuddämpare,
Ställ gärna frågor om det är något som behövs vetas för att kunna hitta felet.