Författare Ämne: Turbogrenrör  (läst 3920 gånger)

Danjul

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
Turbogrenrör
« skrivet: augusti 08, 2009, 03:30:13 »
Vilka turbogrenrör passar bolt on på B200F snurran? Lyckas inte hitta någon info mer än 940? Men det är väl från en B230FT? Passar det bolt on?  ::)

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Turbogrenrör
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2009, 16:12:38 »
Toppen är samma som på alla andra Volvo rödblock med enkel överliggande kam, det som är lite kittligt är plats i övrigt. Men mot toppen passar alla grenrör som passar mot B19/21/23/200/230
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Danjul

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 08, 2009, 18:02:12 »
Toppen är samma som på alla andra Volvo rödblock med enkel överliggande kam, det som är lite kittligt är plats i övrigt. Men mot toppen passar alla grenrör som passar mot B19/21/23/200/230

Härligt med folk som kan! :-)

Har du även koll på vilka som är "minst" ? Tänkte bygga mig en minibrukis med överladd och lågt laddtryck så är intresserad av det minsta grenröret. Kan det vara en typ b20 med turbogrenrör?

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 08, 2009, 22:39:08 »
Fast B20 ser helt annorlunda ut :)

940 grenrör och liten turbo kan gå, men det tar i ganska fort så ett moddat motorfäste är inte fel. Jag är inte så haj på turbo, då jag inte kommit till det stadiet själv än, men rota runt lite här. Info finns :)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Danjul

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2009, 01:54:48 »
Fast B20 ser helt annorlunda ut :)

940 grenrör och liten turbo kan gå, men det tar i ganska fort så ett moddat motorfäste är inte fel. Jag är inte så haj på turbo, då jag inte kommit till det stadiet själv än, men rota runt lite här. Info finns :)

Tack för hjälpen! =)

Blomm3n

• Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: oktober 01, 2009, 19:25:12 »
En polare tog 940 grenröret sen gjorde han en egen adapter till det så han fick dit större turbo och mera plats osv.

Dock vare kanske det inte var det ultimata luftflödet men dög åt honom. Så är det inte så superseriöst så kan det vara nått som kan funka.