Kolla på Ales eller min projekttråd, vi har båda lekt med B14 och turbo.
I mina efterforskningar på nätet har det verkat som motorn är ganska skottsäker; man kan naturligtvis köra sönder den (som jag gjort), men min spikade ordentligt... Om man undviker spikningar och ser till att motorn får rätt mängd bränsle så går det att hämta bra med effekt!
Det första problem som verkar uppstå när man skruvar upp laddtrycket är att cylinderfodren spricker, men det brukar behövas bortåt 1.5 bar för det. Med en i övrigt orörd motor och 1 bars laddtryck har du en nästan 140 hk, det räcker långt i en 340; jag körde på 0.6 bar i somras och då var den riktigt rolig!
Lättaste alternativet för bränslesystemet är ju att skaffa en förgasare som är byggd att tryckas igenom från början, då handlar det mest om bestyckningar och liknande. Annars finns det massor med guider för hur man trycktätar vanliga förgasare på nätet. Bästa alternativet enligt mig är annars att skaffa sprut - då behöver man inte spendera en massa pengar på förgasarnålar och munstycken varje gång man skruvar upp laddet lite! Dock är det betydligt mer jobb att få ihop det från början...
Om du vill konvertera till sprut kan jag tipsa om att fuelrail från Skoda 1.3 passar kanon på ett B14 insug; bara fixa någon som svetsar dit spridarhylsor!

Passa på att E85 konvertera när du ändå är i farten, turbobilar trivs med etanol - tack vare högre oktantal och högre förångningstemperatur kan du skruva upp turbotrycket en smula extra innan det börjar spika jämfört med bensin...
Om man ser till mitt turbobygge så kan jag säga följande:
+Jag hade konverterat till insprutning redan innan, det gjorde att det gick väldigt smidigt att få den att gå bra med turbo.
+Delar till B14 är billiga, kolla min lista:
http://kurre86.com/bilar/340Motordelar.xls-Turbon var lite för stor för min smak, jag tänker satsa på en GT15 till nästa säsong istället för den GT18 jag körde med nu.
-Spjällhuset var i största laget, 54mm spjällhus från BMW gjorde att den blev väldigt känslig på gasen och därmed svår att köra ekonomiskt.
-Original vevhusventilation går genom ventilkåpan; med lite slitna kolvringar får oljan svårt att ta sig ner från toppen igen när vevhusgaserna ska upp den vägen - min bil läckte fruktansvärt mycket olja!