Författare Ämne: Billig färglaser  (läst 5460 gånger)

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
Billig färglaser
« skrivet: oktober 05, 2009, 00:24:16 »
Är det någon här som har bra koll på skrivare? Har lite funderingar på en Xerox Phaser 6110N, en färglaser med nätverksstöd för 1400:-
Hade inte tänkt mig någon superflashig sak, utan bara något att ha till bra-att-ha utskrifter och lite skolarbeten. Har aldrig haft med Xerox att göra, så vet ingenting om dom.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Billig färglaser
« Svar #1 skrivet: oktober 05, 2009, 07:21:58 »
Xerox var originalmärket på fotostatkopieringsmaskiner!

Det dyra är att byta toners. ca 3000 kr för alla fyra! De räcker då till max 5000 utskrifter med 5% täckning, mao 20 gånger mindre vid 100%. Detta är i bästa fall! Dvs minsta kvalitet o lite tur! Skal du inte bli besviken räkna då inte med mer än 150 utskrifter för 3000 kr. Dvs helsidesbilder i färg för 20 kr/st!  :)

Tonersen som medföljer brukar bara innehålla en liten skvätt färgpulver! Kolla detta...


Kolla länkarna, där finns recensioner på komplett!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342678&view=links#ProductTabs

http://www.office.xerox.com/latest/611EG-01.PDF

http://www.office.xerox.com/latest/611BR-01.PDF

« Senast ändrad: oktober 06, 2009, 10:41:57 av Max »
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Billig färglaser
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2009, 15:03:05 »
Det behöver inte kosta 3000:- :)
http://www.tonerfabrik.com/refill-toner/xerox/phaser6110/refilltonerset4chipsforxeroxphaser6110.php

tror nästan det får bli en sån, och så har dustin börjat sälja den lite billigare också.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Billig färglaser
« Svar #3 skrivet: oktober 12, 2009, 00:55:58 »
Nu är beställningen lagd, så får vi se om man blir nöjd eller tycker sig blivit rånad ::)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Billig färglaser
« Svar #4 skrivet: oktober 13, 2009, 16:09:15 »
Nu är den uppackad och testad. Inte jätteimponerad av färgbilderna, men ska man göra något där det behövs lite kvalite så pluggar jag in min Canon igen :) Har inte testat nätverksstödet än, men det kommer!
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Billig färglaser
« Svar #5 skrivet: oktober 14, 2009, 00:34:26 »
Nu är den uppackad och testad. Inte jätteimponerad av färgbilderna, men ska man göra något där det behövs lite kvalite så pluggar jag in min Canon igen :) Har inte testat nätverksstödet än, men det kommer!

Tråkigt att höra med färgtestet. Lägg gärna upp bild på resultatet och kanske jämförande resultat med din Canon.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Billig färglaser
« Svar #6 skrivet: oktober 14, 2009, 11:34:35 »
Det är ju inte dåliga bilder, men jag hade lite högre förväntningar :)
Har inget bläck till Canon skrivaren, skrev ut lite DVD-omslag förut, och med en högupplöst bild och ordentligt papper ser du inte skillnad på original och "pirat". Sen går det även att mata in CD/DVD-skivor i den, sen på med lite klarlack så ser det riktigt bra ut!
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Billig färglaser
« Svar #7 skrivet: oktober 14, 2009, 19:48:33 »
Det är ju inte dåliga bilder, men jag hade lite högre förväntningar :)
Har inget bläck till Canon skrivaren, skrev ut lite DVD-omslag förut, och med en högupplöst bild och ordentligt papper ser du inte skillnad på original och "pirat". Sen går det även att mata in CD/DVD-skivor i den, sen på med lite klarlack så ser det riktigt bra ut!

Låter bra!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.