Författare Ämne: Problem med 340; dör en halv sekund vid sväning  (läst 3009 gånger)

Altberg

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Problem med 340; dör en halv sekund vid sväning
« skrivet: november 03, 2009, 22:26:01 »
Hej!

Verkar ju trevlig forum för en 300-ägare :)

Jag har problem med min kärra nu, tyvärr. Har precis satt på extralysen. Bilen går kanon rakt framåt, men svänger man och gasar (ibland bara svänger) så dör bilen snabbt - cdspelaren blir konstig, låter ungefär som om man har dålig mottagning på en radiokanal och går då väldigt ryckigt eftersom den går igång direkt, dör, går igång osv...

Jag kan ju tänka mig att det nu är elfel på någotvis. Batteriet är dåligt, går nästan inte igång när den stått en kväll. Jag kan tänka mig att generatorn har fått sig en törn nu med.

Vad tror ni om att byta laddregulatorn?

// Jocke

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Problem med 340; dör en halv sekund vid sväning
« Svar #1 skrivet: november 04, 2009, 04:36:05 »
Hej!

Verkar ju trevlig forum för en 300-ägare :)

Jag har problem med min kärra nu, tyvärr. Har precis satt på extralysen. Bilen går kanon rakt framåt, men svänger man och gasar (ibland bara svänger) så dör bilen snabbt - cdspelaren blir konstig, låter ungefär som om man har dålig mottagning på en radiokanal och går då väldigt ryckigt eftersom den går igång direkt, dör, går igång osv...

Jag kan ju tänka mig att det nu är elfel på någotvis. Batteriet är dåligt, går nästan inte igång när den stått en kväll. Jag kan tänka mig att generatorn har fått sig en törn nu med.

Vad tror ni om att byta laddregulatorn?

// Jocke

kom felet efter du monterat extraljusen så skulle jag misstänka att felet sitter där någonstans, kan det vara någon jordkabel som du kanske kommit åt som ligger och glappar?
Är det samma fenomen med eller utan helljuset på?
Kolla jorden till batteriet om den ser bra ut, eller prova provisoriskt med en startkabel mellan batteriets minus-pol och lämpligt ställe på karossen/motorn.
Prova ha bilen igång och samtidigt rucka lite i div. kabelhärvor i området där du har varit och dragit kablar och se om fenomenet kommer.

Hoppas det löser sig!
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Altberg

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Problem med 340; dör en halv sekund vid sväning
« Svar #2 skrivet: november 05, 2009, 17:10:19 »
Tack för svar.

Jag testade bilen dagen efter, då var det helt veck. Sen efter jobbet drog jag igång extralyserna, efter jag haft/har dom igång så blir detta fenomen.
Men det slutar efter ett tag då tydligen.

Har kopplat bort säkringen från extralysena nu.

Ska testa 55w istället för 100w så kanske de vill vara med :)

// Jocke