hadde vert fin om du oppga om det er 340 eller 360, og hvilken årsmodell. Om det er en 360 og den har problemer med tenning, kan det vere at du må sjekke registerreima. Den kan ha hoppet over en tann på et av hjula. Dette vil også føre til økt bensinforbruk.
Det beste å gjøre med kondens i tanken, er å tømme den helt for bensin, og derretter demontere den for å få den tørket for fukt. Kondensfjerneren tar ikke bort fuktigheten fra tanken, den kun hindrer at fuktigheten blir med bensinen fram til motoren. Dermed blir du aldrig kvitt kondensen i tanken. I norge i dag er det mye skrotede volvo 360, på de fleste huggere. Så å få tak i en god forgasser er ikke noe problem. Men be om å få prøve den først på bilen, så får du se om det er den som er problemet. Kan også vere utett mellom manifoilen og forgasseren, så den super inn falskluft, og dermed fusker.