Författare Ämne: Forgasser problemer?  (läst 2833 gånger)

Blade

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Forgasser problemer?
« skrivet: december 28, 2004, 15:06:05 »
Jeg lurte på hva som er problemet med forgasseren min.
Den slokner ofte på tomgang.Den bruker ekstremt mye bensin.
Jeg har ofte kondens i tanken,hver dag egentlig,er kjedelig å måtte fylle på kondensfjerner hele tiden.Men det er ikke det værste.
Bilen drar dårlig og den feiltenner noen ganger,blitt kvitt litt av ettertenningen,men det finnes enda litt når jeg ruser og slipper gassen.
Jeg fyller nå med 98blyfri.Merker stor forskjell,før så gikk bilen mye bedre med 98bly bensin.Men denne finnes nesten ikke lengre,så derfor må jeg tanke med 98 blyfri.

Håper dere har noen svar som kan hjelpe meg litt.

Mvh
« Senast ändrad: december 28, 2004, 15:10:02 av Blade »

VOLVOPOWER

• Gäst
Re:Forgasser problemer?
« Svar #1 skrivet: december 29, 2004, 23:35:07 »
hadde vert fin om du oppga om det er 340 eller 360, og hvilken årsmodell. Om det er en 360 og den har problemer med tenning, kan det vere at du må sjekke registerreima. Den kan ha hoppet over en tann på et av hjula. Dette vil også føre til økt bensinforbruk.
Det beste å gjøre med kondens i tanken, er å tømme den helt for bensin, og derretter demontere den for å få den tørket for fukt. Kondensfjerneren tar ikke bort fuktigheten fra tanken, den kun hindrer at fuktigheten blir med bensinen fram til motoren. Dermed blir du aldrig kvitt kondensen i tanken. I norge i dag er det mye skrotede volvo 360, på de fleste huggere. Så å få tak i en god forgasser er ikke noe problem. Men be om å få prøve den først på bilen, så får du se om det er den som er problemet. Kan også vere utett mellom manifoilen og forgasseren, så den super inn falskluft, og dermed fusker.

Blade

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 29, 2004, 23:53:06 »
Hallo.Det er en 87 360 med b200k motor.
Har akkurat tatt en annen forgasser fra en skrota 360 og rengjort den innvendig for møkk og sot.
Dette førte til at bilen faktisk gikk noe bedre på tomgang i visse tider,før pleide den å slokne når jeg tråkket inn clutchen og ventet i kryss f.eks.Veldig irriterende.Men nå virker den noe bedre med den nye gasseren.Men symptomene som var fra den gamle virker å være der enda.Selv om jeg har rengjort denne for det meste av sot.
Mvh

VOLVOPOWER

• Gäst
« Svar #3 skrivet: december 30, 2004, 18:13:11 »
en annen ting du kan gjøre er å skru ut føleren som sitter på toppen av clutchhuset. det er en føler som gir signal til tenningen om teningstidspunkt. den kan bli møkkete å dermed gi feil signal til tenningen. prøv dette, å lykke til.

Blade

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 30, 2004, 23:22:25 »
Okey.Takk for svarene.Får prøve det ut.

Mvh