Bytt en dämpare nu, Lip HYDRA MAX 129.190 stod det på mina.
Så samma dämpare är det ju inte iaf.
Enligt denna pdf: http://www2.qha.com/catalogues/lipapp.pdf
så har jag "gas" och du "standard" dämpare från Lip. Men vad det innebär vet jag inte..
URSNYGGA foton förresten. Solen muntrar alltid upp och extraljusinstallationen är fortfarande lika snygg! Tänker på de runda ljusen i grillen på Ford Mustang (den moderna) när jag ser din front!
Oj vilka fjädrar du har. Mina sänkfjädrar (för volvo 360) har samma tråddiameter och samma antal varv och samma utfjädrad längd som original. Men ändå är de stummare (och lägre).
Okej, kanske det är samma som originaldämparna då. Kändes mycket bättre än dom som satt där iaf. Verkade inte vara all olja kvar i dem ens.
Tackar, några av dem blev riktigt bra tycker jag.

Ja, extraljusen får nog sitta där.
Hehe, ja fjädrarna är väl i kortaste laget, stumma är dom iaf.
Vore skönt att åka med såna fjädrar som du har, men då blir den väll för mjuk för att ha den så låg som jag har.
Laddar jag för hårt över fartgupp med full styrvinkel skrapar däcken lite i skärmkanten nu redan.
Räknade lite på topplagringarna jag tänkt och det verkar som dom skulle bli ca 2cm för höga. Skulle bli tvungen att ta hål i huven.
Ska se om jag hittar på något annat. Vill man justera camber fram såg det ut som övre fjäderskålen skulle ta emot innerskärmen.
Förresten Frej, kollade på hastighetsmätar wiren på samma gång jag hade ner fjäderbenet. Råkade ju få rivit loss den första gången jag böt
fjädrar. Tyckte det fattades mycket delar jämnfört med din guide för reparation. Finns det olika modeller för wirefästet i navet?