Författare Ämne: speedometer wire  (läst 4031 gånger)

Blade

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
speedometer wire
« skrivet: januari 05, 2005, 22:33:28 »
Jeg lurte på om det var noen slags teknikk for å sette på speedometer wiren tilbake etter at den er tatt ut?
Det virker som at det er tomrom i det hullet den skal settes tilbake i?Kan putte en skrutrekker inni der uten at det treffer noe.
Hvordan skal det egentlig gå ann?Er det noe som har blitt borte der etter at den ble tatt ut?

takker for svar

Blade

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
Re:speedometer wire
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2005, 21:38:54 »
Ingen som har noen ideer om dette?
Mangler jeg den mutteren som sitter bakpå,der wiren skal sitte inni f.eks?

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #2 skrivet: januari 12, 2005, 01:40:55 »
Jag har bara lossat min vid hjulet och där är det bara gummi-pluggen som skall tryckas fast i hålet (eller så har jag tappat nåt).

Vi hastighetsmätaren vet jag faktiskt inte hur det ser ut...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Sussie

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 12, 2005, 18:36:39 »
Bild på anslutningen om den är till någon hjälp?

Blade

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 13, 2005, 11:38:21 »
Ok.Jeg har akkurat slik som Nemesis jeg da.For jeg dro bare ut wiren med den gummi pluggen.Men det virker ikke når jeg setter den tilbake igjen.Trodde wiren skulle sitte i noe slikt som ble vist på bildet,for at den skal måle hastigheten?
Jeg får ikke speedometeret til å virke bare ved å sette inn pluggen med hastighets wiren på.

Takk for svarene

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #5 skrivet: januari 13, 2005, 22:37:38 »
Tack för bilden Sussie, är det så det ser ut  :) Kan vara till hjälp om man skall plocka ur instrumentbrädan och behöver ha loss wiren...

Vi hjulet så måste wiren får "grepp" inne i hjulet, jag har för mig att det sitter en 6-kantig nippel på wiren och den måste in i ett hål i hjulet, annars trycks bara wirern upp i skyddet...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Blade

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: januari 14, 2005, 01:24:04 »
Okey.Men det skal ikke se slik ut som det viser fra den andre tråden ang hastighets wire da?At det sitter en slags rund tapp ut fra der som gummi anslutningen skal sitte i?Slik at den snurrer rundt med wiren altså?

Skjønner ikke,har kikket mange ganger på dette,der wiren skal sitte,det virker som at det ikke er noen feste eller noe som skal sitte rundt gummi pluggen bak på min.Jeg kan ikke huske at det var noe som fulgte med heller da jeg dro ut.Skal den bare sitte i et hakk bak der som sagt eller?

Mvh