Författare Ämne: 344 eller 360???  (läst 4353 gånger)

balcando

  • Gäst
344 eller 360???
« skrivet: februari 17, 2004, 00:07:52 »
har precis köpt en volvo 344273 enligt reg beviset men på bakluckan står det 360GL...

Vad har jag för något???

340 eller 360

har B200F motorn i den

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:344 eller 360???
« Svar #1 skrivet: februari 17, 2004, 07:55:30 »
Du har en 360, dock är karossen identisk (från -86 helt identisk) med 340. Det berodde helt enkelt på vilken motor och inredning som sattes i karossen om det blev en 340 eller 360.

Eftersom du har en B200F så borde det vara en -88 eller -89 med kat, eller?
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

balcando

  • Gäst
Re:344 eller 360???
« Svar #2 skrivet: februari 17, 2004, 08:52:29 »
japp det är en 88

Jochen

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
Re:344 eller 360???
« Svar #3 skrivet: mars 19, 2004, 15:52:21 »
360....

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:344 eller 360???
« Svar #4 skrivet: mars 19, 2004, 17:34:55 »
Du har en 360, dock är karossen identisk (från -86 helt identisk) med 340. Det berodde helt enkelt på vilken motor och inredning som sattes i karossen om det blev en 340 eller 360.

Eftersom du har en B200F så borde det vara en -88 eller -89 med kat, eller?


Jag har en -87 med kat, men den behöver inte fungera  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:344 eller 360???
« Svar #5 skrivet: mars 19, 2004, 19:34:01 »
Inte 88:orna heller  ;D max 3.5 CO är det enda dom mäter...
Jag hade 2.0 sist, med uppställt bränsletryck (3.0 bar istället för 2.5 bar), den går rätt fett om man säger så  ;D
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Jochen

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
Re:344 eller 360???
« Svar #6 skrivet: mars 23, 2004, 07:27:18 »
KATEN behöver inte funka på 87orna, min var helt ut blåst och gick igenom.

Ett tips HÄLL i 2-3 flaskor K-SPRIT i en kvarts/halv tank.
Jag fick en co halt på 0,02% med en tom katalysator.  ;D

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:344 eller 360???
« Svar #7 skrivet: mars 23, 2004, 11:42:30 »
Är det mycket jobb att tömma en Kat?
Behövs svets??
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:344 eller 360???
« Svar #8 skrivet: mars 23, 2004, 18:08:59 »
Är det mycket jobb att tömma en Kat?
Behövs svets??

Ett spett eller järnrör är vad jag har hört att man behöver  ;)

Ser ju ut som en tät tät bikaka bara när man tittar igenom.. knappt man ser ljuset rakt igenom!

Är nog bara att slå bort det så får du fritt flöde sen, och några extra ponnies
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jochen

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
Re:344 eller 360???
« Svar #9 skrivet: mars 29, 2004, 08:18:03 »
"Ett spett eller järnrör"

Eller kör över ett fart hinder som jag gjorde, small rätt bra under bilen.

Sen skramladet som f-n, och bitar for ut ur röret. men den metoden är nog inte att rekomendera....  ;D