Författare Ämne: Tommy^_s 360 Glt  (läst 67253 gånger)

mrk-hamn

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 61
  • sa du ha nött gjort, görat själv!!!
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #120 skrivet: december 02, 2011, 09:38:13 »
hahaha...  härligt!!!!   ett stort grattis,  kan du lägga upp en bild på "locket" o hur du gjort de till turbon??
ska faktiskt göra de samma tror ja ;D men här i höla e de lite mer på tvären men ska pröva iaf 8)

/charlie

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #121 skrivet: december 03, 2011, 20:11:39 »
Va på bilprovningen idag! 2st 2or bara :) på tröskel vilket jag redan visste om och sen fjäderskål. Det blev en trevlig samling med besiktningsmän när jag öppnade huven :P dom pekade på den halva turbon och btr och elfläkt o allt möjligt. Men tillslut fick dom ge sig. Det satt ju ingen turbo där :P men jag erkände iaf att det kommer sitta en där efter godkänd besiktning :)

Haha  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

• Betalande Medlem
  • Medlem
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
« Svar #122 skrivet: december 14, 2011, 23:36:53 »
Har kört med den i två veckor nu. Den har dragit lite över halv tank på 21 mil.. Den sopparäkningen vill jag inte ha när vi åker till Peter i helgen :) Så ikväll slängde jag i lambdan och kollade och den gick lite lagom fett vilket jag redan förstod iof. Men efter lite justerande så hamnade den så nära 1 i lambda jag tror jag kan komma och då har jag 0.7bar i soppatryck :D
Den går lite fett på tomgång och på jämngas så variera lite men får jag nog acceptera så länge jag kör på bensin.

Va på Knotans jobb ikväll också o fixade till ett par trösklar till bilen. Det är synd att bilen kommer se ut som skit på julfesten men jag åker upp i den i varje fall :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #123 skrivet: december 14, 2011, 23:41:45 »
Har kört med den i två veckor nu. Den har dragit lite över halv tank på 21 mil.. Den sopparäkningen vill jag inte ha när vi åker till Peter i helgen :) Så ikväll slängde jag i lambdan och kollade och den gick lite lagom fett vilket jag redan förstod iof. Men efter lite justerande så hamnade den så nära 1 i lambda jag tror jag kan komma och då har jag 0.7bar i soppatryck :D
Den går lite fett på tomgång och på jämngas så variera lite men får jag nog acceptera så länge jag kör på bensin.

Va på Knotans jobb ikväll också o fixade till ett par trösklar till bilen. Det är synd att bilen kommer se ut som skit på julfesten men jag åker upp i den i varje fall :)

42 mil på en tank.. det är vad jag är van vid ungefär
men kul att du kunde mappa om den lite ;)

Kör du turbo nu?
0.7 bar soppatryck låter ju inte bra.. för stora spridare?!

Eloge till dig som åker bilen till träffen, men du har väl inte så långt?
Synd att jag inte kommer att vara där och få se bilen live!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
« Svar #124 skrivet: december 15, 2011, 05:32:03 »
Jag har kört med ungefär samma grundtryck i min på E85 i två år nu Frej ;). Drog bara lite över litern vid FULLT plågande på Mantorp en dag :P. Men hade jag fått extrasprutet att funka så hade nog sopparäkningen blivit desto högre.

Tommy^_

• Betalande Medlem
  • Medlem
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
« Svar #125 skrivet: december 15, 2011, 05:36:13 »

42 mil på en tank.. det är vad jag är van vid ungefär
men kul att du kunde mappa om den lite ;)

Kör du turbo nu?
0.7 bar soppatryck låter ju inte bra.. för stora spridare?!

Eloge till dig som åker bilen till träffen, men du har väl inte så långt?
Synd att jag inte kommer att vara där och få se bilen live!
Hehe lättmappat! :P Ingen turbo ännu. Vill få en helt godkänd besiktning innan jag slänger i turbon. Jag har 350cc spridare i den nu och tanken va ju att köra den på e85 egentligen men nu över vintern så får det bli bensin bara för att slippa nöta på starten på morgonen :)

Det är 10-11mil till peter så det är inte långt :) Synd att du inte kommer du inte kommer på träffen =/

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #126 skrivet: december 15, 2011, 23:12:57 »
Jag kör 2.9 bars bränsletryck och 337cc spridare på min sugis, med 2.5 bar och E85 räckte inte spridarna till!!

Nej E85 E75 på vintern är ingen höjdare.. om man inte har motorvärmare/varmgarage då går det bra.