Författare Ämne: volvo 360 b200f går inte alls  (läst 3928 gånger)

b20_persson

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
volvo 360 b200f går inte alls
« skrivet: februari 02, 2011, 20:49:02 »
hej jag och en polare håller på med en volvo 360 gl från 88, problemet är att den inte vill starta varken soppa eller tändnigen funkar tror att soppa pumpen har låst sig min fråga är funkar inte tändnigen om soppa pumpen är paj? bilen har stått i ca 7 år men för ca 1 år sen hade vi igång den men den gick väldigt dåligt för soppan va så gammal vi provade hälla i lite ny soppa i insuget då gick den kanon bra i ca 4sekunder, sen efter det har bilen stått i 1 år och nu när vi prova starta den ville den inte gå alls tror soppa pumpen har fasna ihop

tack för alla svar

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: volvo 360 b200f går inte alls
« Svar #1 skrivet: februari 02, 2011, 21:04:15 »
hej jag och en polare håller på med en volvo 360 gl från 88, problemet är att den inte vill starta varken soppa eller tändnigen funkar tror att soppa pumpen har låst sig min fråga är funkar inte tändnigen om soppa pumpen är paj? bilen har stått i ca 7 år men för ca 1 år sen hade vi igång den men den gick väldigt dåligt för soppan va så gammal vi provade hälla i lite ny soppa i insuget då gick den kanon bra i ca 4sekunder, sen efter det har bilen stått i 1 år och nu när vi prova starta den ville den inte gå alls tror soppa pumpen har fasna ihop

tack för alla svar

reläet som sitter på hållaren till Luftmängdmätaren styr både tändning och bränslepump.
Annars VR givaren som sitter på sprängkåpan och läser av svänghjulet, kan ha gått sönder.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

b20_persson

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 02, 2011, 21:14:44 »

tack för alla svar

reläet som sitter på hållaren till Luftmängdmätaren styr både tändning och bränslepump.
Annars VR givaren som sitter på sprängkåpan och läser av svänghjulet, kan ha gått sönder.

okej vi har provat att brygg koppla det reläet så soppa pumpen skulle komma igång men det gorde den inte vi kollade också att det fans ström till relät och det gorde det. vi ska prova byta pumpen och impulsgivaren  även relät, få hoppas att det funkar  ;)

b20_persson

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 03, 2011, 19:53:21 »
idag fick vi igång bilen byta bränsle pump å impulsgivaren då gick den igång direkt, den gick hur bra som helst tills den blev varm då börja den tänd smälla på ca 2500-4000varv stängde man av den och vänta en stund gick den bra igen sen vart det samma problem när den vart varm vad kan felet vara ? kan det bero på tändstifet eller tänd kablarna rotorn och förgelarlocket är nytt

b20_persson

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: februari 04, 2011, 22:10:30 »
bilen går mycke bra på tomgång men när man gasar upp den tändsmäler den i luftburken vad kan vara felet?