Författare Ämne: Vinande/"gråtande" växellåda...  (läst 2783 gånger)

werd

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
Vinande/"gråtande" växellåda...
« skrivet: april 22, 2011, 12:22:24 »
Mjaha, växellådan i min 360 har det "vanliga" vinande ljudet för sig på 1,2,3dje växlarna + ett sorts gråtande ljud som jag är osäker på va det kan vara?
Undra bara om jag kan förhindra ett eventuellt(?) ras av diverse ting där bak :P
För jag tycker att det har uppkommit lite mera nu efterhand, kanske bara jag som är paranoid men iaf. Vad för växellådsolja funkar bäst?
Har inte gjort några rivstarter, dumpa kopplingen, eller sladdat från grus till asfallt, bara lite lätt skogsrally körning och jag tror mig läst att hela drivlinan bör hålla för cirkus 150hk/0.5 bar.
Lite film på raketen:
http://www.youtube.com/watch?v=_pvxSX-sb1Q&feature=channel_video_title

Lite spånande tankar kring detta? :)

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Vinande/"gråtande" växellåda...
« Svar #1 skrivet: april 22, 2011, 13:02:49 »
du kanske har ett oljeläckage på låda eller diffen? så det kanske är dåligt med olja?
Isåfall är jag rädd att det är försent att få tyst på den men lite påfyllning av olja kan ju aldrig vara fel isåfall, jag har aldrig hört nån som gjort sig fattig på att smörja för mycket..

Tippa i lite tjockare olja än det ska va orginal med, vad det ska vara vet jag dock ej..
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

hoool

• Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Vinande/"gråtande" växellåda...
« Svar #2 skrivet: maj 01, 2011, 20:43:46 »
Min låda på isbilen lät exakt likadant, vart efter jag ladda på lite för mycket.
Dock höll lådan nästan hela vintern med stenhård körning. Rasade tyvärr för nya ägaren som köpte den i slutet av vintern.