Författare Ämne: 360 Rostlagning av vinterbilen  (läst 44672 gånger)

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
360 Rostlagning av vinterbilen
« skrivet: maj 10, 2011, 18:50:25 »
Jaha, om pengarna och tiden räcker så ska detta bli en upprustning av min vinterbil, besiktningen går ut sista Maj, så därför har jag ställt den på sommarförvaring  :)

Det tråkiga är att underredet inte är i toppskick. Har snart inga ställen som inte är upptryckta av domkraften  :(
Och så har jag även krökt ett fjäderben eller hela framvagnen, har inte haft tid att kolla på det. Tror ni att det är lönt att ge sig på det hära ?

Utseendemässigt skiter jag i vilket, bara den går igenom besiktningen.

Sommarförvaringen med Volvon's kompis. Råttorna måste ju ha något att tugga på  :-[

Motorn är en B200K som aldrig svikit mig. Har ett b230 block som jag funderar på att häva i. Är det mycket jobb med det ?
Andra uppgraderingar värda att investera på en vinterbil ?

Började lätta den lite lätt idag,eller tja, jag rev ur lite inredning så man kan börja rostlaga. Frågan är ju hur mycket jag ska skruva tillbaka ? känns ju nästan som att man vill ha mer tyngd ibland  ???

Får se vart detta leder iallafall, kom gärna med tips och trix.

« Senast ändrad: oktober 25, 2011, 01:20:44 av prokidn1 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2011, 20:02:14 »
Svårt att se på bilderna vad som behöver rostlagas undertill  :P
Ovan mark såg den ju dock inte för risig ut för att hållas liv i en stund till! För jag gissar att du inte tänker göra den till en rostfri finbil!

Vad är det under som behöver fixas, golv, trösklar, balkar?

Kolla först upp hur det står till med framvagnen. Gissar på att din framvagnsbalk kanske börjar bli lite väl maskäten. Alltså den som sitter mellan framhjulen undertill och agerar fästpunkt för länkarmarna och styrväxeln.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2011, 20:07:11 »
Svårt att se på bilderna vad som behöver rostlagas undertill  :P
Ovan mark såg den ju dock inte för risig ut för att hållas liv i en stund till! För jag gissar att du inte tänker göra den till en rostfri finbil!

Kolla först upp hur det står till med framvagnen. Gissar på att din framvagnsbalk kanske börjar bli lite väl maskäten. Alltså den som sitter mellan framhjulen undertill och agerar fästpunkt för länkarmarna och styrväxeln.

Hehe ja det är klart det inte är lätt att se. Men det är ju domkraftsfästen, några balkar samt fjädertornets nederkant mot torpedväggen på båda sidorna.

Men det är en något runt rör som går framför framvagnsbalken, som är böjt uppåt på båda sidorna och jag tror det är skruvat upp i någon balk ?
Detta röret är avrostat i ena änden, och när man gungar på bilen i sidled så glappar det mellan röret och ramen eller vad man ska säga :P  
Detta lär ju besiktningen klaga på. Så kan man byta ut det röret, eller ska man skarva det ?
« Senast ändrad: maj 10, 2011, 20:09:12 av prokidn1 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2011, 20:31:27 »

Hehe ja det är klart det inte är lätt att se. Men det är ju domkraftsfästen, några balkar samt fjädertornets nederkant mot torpedväggen på båda sidorna.

Men det är en något runt rör som går framför framvagnsbalken, som är böjt uppåt på båda sidorna och jag tror det är skruvat upp i någon balk ?
Detta röret är avrostat i ena änden, och när man gungar på bilen i sidled så glappar det mellan röret och ramen eller vad man ska säga :P  
Detta lär ju besiktningen klaga på. Så kan man byta ut det röret, eller ska man skarva det ?

Domkraftsfästen har jag ersatt med en slät plåt pga. att jag lyfter på andra ställen och tycker konstruktionen är idiotisk. Dock är det ju inte så stor risk att bilprovningen rackar ned på det om man typ inte får upp handen genom golvet eller liknande grova skador.

Balkarna är ganska enkla att svetsa med då det är rak plåt men tänk på att bränsleledningarna går i den vänstra längsgående rambalken. I allafall gör dom det på min insprutare.

Fjädertornet är ju lite jävligare men går väl kanske svetsa på frisk plåt om lott från motorrummet om man vill göra det funktionellt men inte vackert ;)
Då slipper man ju dessutom ta ur fjäderbenen.

Röret du beskriver är en balk som är till för att fästa krängningshämmaren i bilen. Och för att staga upp rambenen misstänker jag.
Skarva på med svetsen du, eller leta upp ett bättre begagnat.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2011, 20:46:14 »

Domkraftsfästen har jag ersatt med en slät plåt pga. att jag lyfter på andra ställen och tycker konstruktionen är idiotisk. Dock är det ju inte så stor risk att bilprovningen rackar ned på det om man typ inte får upp handen genom golvet eller liknande grova skador.

Balkarna är ganska enkla att svetsa med då det är rak plåt men tänk på att bränsleledningarna går i den vänstra längsgående rambalken. I allafall gör dom det på min insprutare.

Fjädertornet är ju lite jävligare men går väl kanske svetsa på frisk plåt om lott från motorrummet om man vill göra det funktionellt men inte vackert ;)
Då slipper man ju dessutom ta ur fjäderbenen.

Röret du beskriver är en balk som är till för att fästa krängningshämmaren i bilen. Och för att staga upp rambenen misstänker jag.
Skarva på med svetsen du, eller leta upp ett bättre begagnat.

Hmm tack tack då har jag lite att fundera på.
Får se vad det blir av detta helt enkelt (:

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: maj 11, 2011, 21:08:58 »
Mitt projektarbete som blev bräddning utav plåtfälgar... Gick lite överstyr  ::)

Kanske blir sommarfälgar till 360:in, fast det är ju en vinterbil, aja  :-\
« Senast ändrad: maj 11, 2011, 21:15:10 av prokidn1 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: maj 11, 2011, 22:30:28 »
ojdå :o
kan bli intressant att få på däck på de där...

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: maj 14, 2011, 17:52:01 »
Update 05/14

Bilder på rosten  ;D ;D

Reservhjulsbalja:

Krängninshämmar"grejjen"

Höger fjäderben

Domkraftsfäste

Vänster fjädertorn

Höger fjädertorn

Vänster hjulhus

Vänster Hjulhus

Under

Bladfjäderfäste

Bladfjäderfäste

Rambalk

Under

Höger hjulhus

zyklon

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 14/5, bilder på rosten)
« Svar #8 skrivet: maj 14, 2011, 19:40:13 »
oj jäklar... du har o svetsa du :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Topfuel

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: maj 14, 2011, 19:56:38 »
dom här stackars bilarna rostar innifrån oxå, så avsätt en xtra timme för det ;D
Det är i motvind en drake lyfter.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: maj 14, 2011, 23:10:56 »
Vojne Vojne!!
Lägg benen på ryggen och spring, eller greppa svetshandtaget, stanna, och slåss!  :o

Och eftersom det är en vinterbil så laga inte mer än vad bilprovningen vill.
Om du inte tänker ha bilen kvar många vintrar förstås!

Rostigaste 360:n jag sett. Värre än mitt eget objekt.

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: maj 15, 2011, 14:10:39 »
Vojne Vojne!!
Lägg benen på ryggen och spring, eller greppa svetshandtaget, stanna, och slåss!  :o

Och eftersom det är en vinterbil så laga inte mer än vad bilprovningen vill.
Om du inte tänker ha bilen kvar många vintrar förstås!

Rostigaste 360:n jag sett. Värre än mitt eget objekt.

Hehe ja jag ska inte lägga ner mer energi än vad som behövs. Men vad tror ni att jag behöver fixa inför besiktningen av bilderna att döma?

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: maj 15, 2011, 14:48:03 »
och jag tyckte min var rostig du kan få köpa min för en billig peng i stället så har du sparat några timmar ;)

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: maj 15, 2011, 21:41:10 »
Idag har jag letat efter mer rost. Och den som söker skall finna. Jag förstår inte hur denna bilen gick igenom förra besiktningen ???

Krängningshämmar"grejjen" igen

En balk som jag tryckte upp med domkraften -.-

Syns kanske inte så tydligt, men det är en balk med hål. Helt sannslöst.

Körde lite med stålborste på bladfjäderfästena och dom ser ju hyffsade ut iallafall  :)

Det är ju inga avancerade operationer som krävs, men det är ju så sanslöst mycket rost, det kommer ta tid :(

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 15/5, Mer rost åt folket)
« Svar #14 skrivet: maj 16, 2011, 01:01:16 »
Att denna bilen rullade igenom bilprovningen är ganska otroligt som du säger..

Det som troligtvis inte går igenom är:
- Reservhjulsbaljan
- Hålen vid fjäderbenstornen. Ser dom hålen kan det ju inte gå igenom då det finns risk för att bilen gör en buklandning om tornen släpper kontakten med omvärldens plåt..
- Rosten i hjulhusen. Okej att det är hål i kant med ytterskärmen men hål upp i det bärande kring fjäderbenstornen är INTE okej/bra..

Det som INTE SKA gå igenom  ;)
- Korsningen mellan tvär och längsgående balk ovan avgasröret!
- Din tvärbalk du mosade med domkraften samt hålet i tröskel och golv som gränsar till denna balk.
- Krängningshämmarbalken. Men troligvis kan du ta bort den helt och besikta utan att de tänker på det. Troligtvis vill bilen ha den för att hålla ihop dina stackars ramben ;)
- Fjäderbensskålen som har gett sig och gör att fjädern sträcker på sig samt böjer sig pga. den sneda skålen.

"Även om du kommer laga detta snabbt så kommer det gå långsamt"  ::)

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: maj 17, 2011, 20:29:37 »
Tack FREJ, nu vet jag lite vad jag ska prioritera :)

Men däremot vet jag inte om jag ska börja riva ner fjäderbenet eller fixa rosten ? När jag ska fixa rosten så måste jag rulla ut bilen ur ladugården, och det går ju inte om man rivit ner fjäderbenet ???
Tror iallafall att jag börjar riva fjäderbenet i helgen ;D

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: maj 17, 2011, 21:37:08 »
Det var inte lite rost dedär! Kul att du vågar ge dig på det.  :)

Att fixa fjäderbenet borde inte ta längre än en kväll bara alla muttrar och bultar släpper.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: maj 17, 2011, 21:38:16 »
Ta benet först du!
Men tänk på att det inte får se lagningssvetsat ut på fjäderskålen vid besiktningen.
Har svårt att förstå detta (som jag bara hört om). Hur de skulle se skillnad på en vanlig svetsning av skålen som man gör när man monterar en ny och kanske en extra svets för att laga eventuella rosthål.

Men strunt samma för har skålen gett med sig som i ditt fall finns det ingen återvändo. Då är den tunn som ett löv och orkar inte mer. Kapa bort den gamla och svetsa dit en ny på samma ställe och med samma vinkel.

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: maj 17, 2011, 22:35:36 »
Ta benet först du!
Men tänk på att det inte får se lagningssvetsat ut på fjäderskålen vid besiktningen.
Har svårt att förstå detta (som jag bara hört om). Hur de skulle se skillnad på en vanlig svetsning av skålen som man gör när man monterar en ny och kanske en extra svets för att laga eventuella rosthål.

Men strunt samma för har skålen gett med sig som i ditt fall finns det ingen återvändo. Då är den tunn som ett löv och orkar inte mer. Kapa bort den gamla och svetsa dit en ny på samma ställe och med samma vinkel.

kan man inte lägga en plåt underifrån och även svetsa underifrån?
jag måste ju ändå skära väck delar av hjulhuset. sen kanske man kunde dölja det med en kittsträng eller något?

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
Plockade dän fjäderbenet idag, det va nedre fjäderskålen som hade brustit.

Borde man inte kunna lappa ihop det här lite snyggt ???

Fjädertorn/hjulhus

Främre bladfjäderfäste  :(

Skönheten ;)
« Senast ändrad: maj 19, 2011, 11:53:39 av prokidn1 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
Fjäderskålen är bäst att byta som jag skrev sist. Säkert tunn och vek hela skålen nu.
Och det är den man inte får laga på. Fjädertornet får man säkert laga.

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
Fjäderskålen är bäst att byta som jag skrev sist. Säkert tunn och vek hela skålen nu.
Och det är den man inte får laga på. Fjädertornet får man säkert laga.

Hehe jasså, missuppfattade detta då  :P

Finns det utbytes-skålar att köpa eller ska man försöka skaffa ett begagnat fjäderben ?
Eller tillverka en egen fjäderskål ?

Tack för svar :)

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
kolla frejs tråd tror han köppte nytt och satte dit

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil

Mekonomen:
- 1st undre fjäderskål Art.nr: 79-900543-0  Pris: 216kr
(Finns ej på Volvo längre)

Bilder på bytet finns här:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=574.msg85007#msg85007

OBS, du får inte laga den eller bygga en egen. Då får du på skallen av Svensk bilprovning  >:(

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 22/5 facelift)
« Svar #24 skrivet: maj 22, 2011, 19:11:04 »

Mekonomen:
- 1st undre fjäderskål Art.nr: 79-900543-0  Pris: 216kr

OBS, du får inte laga den eller bygga en egen. Då får du på skallen av Svensk bilprovning  >:(

Okej, ja 216 kr får man väl punga ut då  :-\
Något annat man bör kolla över när man väl har dän fjädernenet ?

Här kommer lite bilder på pärlan som den ser ut numera.
Känner att detta kanske inte kommer uppskattas på detta forum :-[

Ska försöka fixa fjäderbenet nästa helg tror jag. Sen drar väl rostlagningen igång ;D

Men ang. färgen så får ni tänka på att det är en vinterbil. Och ge gärna förslag på färg som jag ska ha på huv och detaljer, annars tvingar tjejen mig till att måla det rosa :o
« Senast ändrad: maj 22, 2011, 19:20:59 av prokidn1 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: maj 22, 2011, 20:26:40 »
Japp bara att punga ut ;)

När du ändå har dän benet kan du kolla om lagret snurrar lätt som sitter i övre fjädertallriken. Men då måste du nästan ha isär fjädern med. Mao. du behöver fjäderkompressorer.

Snygg färg  ::)
Men vi är inte många som är originalfreaks på detta forum så kör hårt!  ;D
Huv i samma färg som resten av bilen hade jag valt...

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: maj 27, 2011, 15:09:37 »
Japp bara att punga ut ;)

När du ändå har dän benet kan du kolla om lagret snurrar lätt som sitter i övre fjädertallriken. Men då måste du nästan ha isär fjädern med. Mao. du behöver fjäderkompressorer.

Snygg färg  ::)
Men vi är inte många som är originalfreaks på detta forum så kör hårt!  ;D
Huv i samma färg som resten av bilen hade jag valt...

Dom kunde inte fixa nån skål på mekonomen:-(

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: maj 27, 2011, 18:08:53 »
Va? Köpte ju min skål för bara några månader sen!

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: juni 15, 2011, 17:05:25 »
Va? Köpte ju min skål för bara några månader sen!

Japp mycket lustigt. Men idag fick jag tummen ur och gick till effect bildelar som är en kanonkille som kan ta hem nästan vad som helst. Han kunde ta hem, och för endast 196:-  :)

Så i helgen ska jag försöka fixa fjäderbenet, montera det, sedan är det bara att rulla ut bilen och börja svetsa underredet :)
Om han får hem skålen tills på fredag det vill säga.

Han hade även stötdämpare fram till 360 på utförsäljning, 500:- för 2 st. Är detta billigt ?
« Senast ändrad: juni 15, 2011, 17:57:16 av prokidn1 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: juni 15, 2011, 18:24:16 »
250kr/st för stötdämpare kan inte vara dyrt! Jämfört med biltema?

philen

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: juni 15, 2011, 20:29:09 »

Mekonomen:
- 1st undre fjäderskål Art.nr: 79-900543-0  Pris: 216kr

OBS, du får inte laga den eller bygga en egen. Då får du på skallen av Svensk bilprovning  >:(

Okej, ja 216 kr får man väl punga ut då  :-\
Något annat man bör kolla över när man väl har dän fjädernenet ?

Här kommer lite bilder på pärlan som den ser ut numera.
Känner att detta kanske inte kommer uppskattas på detta forum :-[

Ska försöka fixa fjäderbenet nästa helg tror jag. Sen drar väl rostlagningen igång ;D

Men ang. färgen så får ni tänka på att det är en vinterbil. Och ge gärna förslag på färg som jag ska ha på huv och detaljer, annars tvingar tjejen mig till att måla det rosa :o

Jag uppskattar det! Jag tycker att folk borde uppskatta rollning mer än vad de gör! Gör man det riktigt noggrant, kan man knappt se om det är rollat eller sprutat. För övrigt tycker jag att rosa låter som en riktigt fet färg att köra! Det visar att du är är säker på din självbild och kan ha självdistans!  ;D
Riktiga bilar har varken styrservo eller AC.

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: juni 15, 2011, 21:51:04 »
250kr/st för stötdämpare kan inte vara dyrt! Jämfört med biltema?
Nää det har jag inte faktist. Men tror inte att jag har någon större användning för nya stötdämpare på en vinterbil i vilket fall. inte med mitt chassi ialla fall. Men det kändes ganska billigt.

Jag uppskattar det! Jag tycker att folk borde uppskatta rollning mer än vad de gör! Gör man det riktigt noggrant, kan man knappt se om det är rollat eller sprutat. För övrigt tycker jag att rosa låter som en riktigt fet färg att köra! Det visar att du är är säker på din självbild och kan ha självdistans!  ;D

Hehe japp. Rollat kan bli riktigt snyggt :) Jag fick en burk rosa färg i studentpresent av tjejen, så har jag inget val. Funderar på att göra några snygga ränder på sidorna, eller över taket eller något. Det får inte bli för mycket rosa.

Själv är jag riktigt avundsjuk på hur snygg din 360 blev philen. Ska bli kul att se den ihopmonterad  :)

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 17/06)
« Svar #32 skrivet: juni 17, 2011, 15:29:14 »
Hämtade skålen idag. Nu ville han endast ha 179:- :) så ikväll svetsar jag nog fjäderbenet.

Väldigt slarvigt målad framvagn. Men det ser ju lite trevligare ut.

Sedan har jag funderat på om man måste fixa det här hålet. Är det EGR-röret? Får det vara hål där ?

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 20/6)
« Svar #33 skrivet: juni 20, 2011, 17:25:14 »
Nu så har jag monterat fjäderbenet och dubbla antenner  :D ::)

Nu ska jag bara komma på hur jag ska lägga den på sidan osv.

Lappade ihop dammasken lite

Nu står den äntligen på egna ben

Ser lite elakare ut med dubbla antenner 8)  dom ser ut att sitta jämnare i verkligheten

Sen vill jag gärna veta om jag behöver åtgärda hålet i EGR ???röret ?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 20/6 Fjäderben monterat)
« Svar #34 skrivet: juni 20, 2011, 22:46:08 »
Ser dom att det läcker avgaser i motorutrymmet så får du säkert som amen i kyrkan en 2:a på det..  :-\

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 27/6 Helhetsbilder)
« Svar #35 skrivet: juni 27, 2011, 20:09:28 »
Här kommer lite helhetsbilder, mest för uppdateringens skull.
Men maskeringstejpen är kvar, och stötfångare och blinkers osv. är inte riktigt monterat ännu.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: juni 27, 2011, 23:07:25 »
Behåll maskeringen. Kan vara bra att ha till en annan gång  ;D

Steffen

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 565
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: juni 28, 2011, 01:09:54 »
Behåll maskeringen. Kan vara bra att ha till en annan gång  ;D

haha  ;D  tips&trix

Volvo 740
Volvo 360

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 30/6 Helhetsbilder)
« Svar #38 skrivet: juni 30, 2011, 20:28:42 »
Behåll maskeringen. Kan vara bra att ha till en annan gång  ;D

Hehe ja snål smålänning som man är ;)

Har rollat huven och trösklar, så i brist på annat att göra så laddar jag upp lite nya bilder.

Kan inte vänta på att få glida runt i det här monstret och göra lite förgasarsmällar

Hmm...

« Senast ändrad: juni 30, 2011, 20:30:48 av prokidn1 »

Topfuel

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: 360 Rostlagning av vinterbilen (Bildupdate 30/6 Nya bilder)
« Svar #39 skrivet: juni 30, 2011, 20:40:13 »
Nu blir jag lite rädd :-[ inte rosa, aldrig rosa ftlog ;D
Det är i motvind en drake lyfter.