Författare Ämne: 360 turbo skall byggas inom kort!  (läst 3128 gånger)

BRE60I

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
360 turbo skall byggas inom kort!
« skrivet: maj 31, 2011, 16:00:28 »
ska i sommar hinka i en turbo i min 360. nu till mitt problem, har en splirrans ny STOR turbo liggandes (tror det är en kkk 31, 76 in, 90 ut, t4 twinentry) nån av er som har nån åsikt om den ens är värd att använda?? kommer ju bli väldigt sent ladd antagligen, hade tänkt mig att kompsänka motorn och ladda rätt mycket, använda orginalsprutet med extra spridare och det gamla vanliga som ställbar btr osv.. ska försöka få up en bild på snurran!

BRE60I

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: 360 turbo skall byggas inom kort!
« Svar #1 skrivet: maj 31, 2011, 16:04:16 »
hur fan lägger man upp bilder ???

BRE60I

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: 360 turbo skall byggas inom kort!
« Svar #2 skrivet: juni 04, 2011, 17:43:12 »
här kommer ett par bilder på snurran, inte dom bästa kanske men man ser ju ungefär vad det är :)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 turbo skall byggas inom kort!
« Svar #3 skrivet: juni 05, 2011, 17:08:49 »
Jösses! Det var ingen lite turbo.

Vad blir det för andra motorspecifikationer?

BRE60I

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: 360 turbo skall byggas inom kort!
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2011, 11:15:10 »
jadu, jag har inte riktigt bestämt mig, det blir ju budget iaf, ett gammalt b23et block vore ju perfekt om man kunde få tag på. annars har jag lite prylar liggandes till det från andra projekt, 50mm wg, dump, ic, osv. får ju bygga ett nytt grenrör sen kör jag nog nån kort variant på avgassrör typ ut genom framskärmen vore lagom. men det jävligaste känns ju nästan som sprutet tycker jag, och sen har jag alldrig använt en så pass stor turbo på en volvo motor så vore kul att höra om nån provat och om det har fungerat (med budgetgrejjer alltså, på påkostade byggen har man ju sett ännu större turbos), när den kan tänkas börja ladda osv?? men jag har inte börjat på det hela riktigt ännu tyvärr, jag måste få tag på ett garage först. vilket verkar svårare än man kan tro...