Det har hänt så sanslöst mycket som verkligen gjort mig glad senaste veckan, och vad är väl bättre än att dela det med 300-folket? Inget, skulle jag vilja påstå!
I torsdags skulle vi kört det enda repet med bandet innan spelningen vi hade i lördags, men av olika anledningar blev det repet inställt, så jag var väl ganksa orolig och nere, då jag trodde att spelningen skulle bli kass, då vi hade ny trummis och ny gitarrist.
I fredags åkte jag och min lilla hustru till Yxlan, till en god väns landställe efter att ha sovit två timmar mellan torsdag och fredag, då jag spenderat hela natten i garaget med att försöka få bilen helt klar, då bilen skulle användas till att frakta stärkare, PA och annan utrustning till spelstället. Helt klar blev den aldrig, men det skulle ändå duga för bassisten att köra i. Monterade tillbaks de "dåliga" reflektorerna, fixade egen insats till slutdämparen bestående av expandrar, järnrör och rockwool samt monterade tillbaks "sänkfjädrarna" jag fått nedslag på. han fick nycklarna till bilen. Vi kom ut dit och hade en underbar dag i solen med god mat och vin.
På lördagen gick jag upp tidigt för att åka in till Nortälje. Födelsedag med grabbarna en hel dag i Norrtälje skulle ju inte sitta fel. Rätt hade jag! Var inne där kring 12 på dagen, mötte upp de andra och gick till en krog för att käka gott. Åt nåt som jag inte vet vad det heter och drack ett par pilsner, satt ner och snackade i några timmar och musik och bilar. Åkte sen till spelstället och riggade upp allt för att sedan dra vidare när förbandet äntrat scenen. Vi drog och lirade minigolf. Tills det var dags att kuta tillbaka som galningar till spelstället, då vi hade tio minuter på oss mellan minigolf och att vi skulle kliva upp på scen.
Hela stället var fullknökat med folk, det var svårt för oss att ens få plats på scen(!) Vi började spela klockan 21.00 och det blev ett jädra ös, jag kände mig inte direkt på topp och efter första set som avslutades 22.00 var jag ganska ledsen, men min fru peppade mig och så gick vi upp på scen, alla med en varsin öl i hand. Vi öppnade med en boogie-woogie som vi improviserade över i säkert tjugo minuter. Folk blev som galna och lirade luftgitarr, skvätte öl och slogs, nu var känslan på topp igen! Vi kom inte av scen förrän vid ett-tiden på natten, och då var det en massa brudar som kom fram och ville stöta på oss, synd för dem att jag är gift!

Fri bar väntade oss efter spelningen, det blev några pilsner och ett par glas whiskey. GOTT!
Min väns pappa skjutsade oss tillbaka till Yxlan och jag var som på moln (om det var på grund av alkoholen, den grymmaste spelningen någonsin eller för att jag haft min bästa födelsedag vet jag inte, kanske allt kombinerat).

Vi satt uppe länge och snackade när vi kom tillbaka.
Nästa dag var så sjukt soft. Tårta, presentöppning, slappning!
Direkt efter Yxlan åkte vi hem till min kusin som firade sin födelsedag. Jag har aldrig haft särskilt bra kontakt med honom, men vi snackade riktigt mycket! Min farbror och jag och ett par av hans vänner började nörda in rejält på bilar, vi gick till min farbrors garage och började pula med hans 400Hk Alfa Romeo Bertone från 1970. Det blev några glas vin och några öl. Fick lite nya bekanta osv. kort och gott, sjukt trevligt!
Kom hem för någon timma sedan, och basisten kom direkt över med bilen, jag bunkrade in mig direkt i garaget och började pula med avgassystemet, för att sedan ta en sväng till IP, ställde in ljudsystemet i bilen och satt där och mös. Avslutade med att köra som en galning på de avstängda vägarna hem, breställ halva vägen hem!

Den svarar så sjukt bra nu och jag är så nöjd! I morgon tar frugan den bilen till Bingsjö med några av hennes polare för att lira där. Jag har precis lagt upp en prilla General Lös och undrar hur så många dagar i rad, kan ha blivit så ofantligt bra!?
Inte så kul läsning för er kanske, men jag är så glad, att jag vill dela det med er!

I morgon åker jag till Falun med min svåger. Vi kommer åka i hans Ford Probe som han precis har fått klar. Det ska bli väldigt trevligt! Vi ska vara på vårt landställe i sjön Runn på en ö som heter Risön. Det lär bli fiske, pilsner och bastu.
Guldsemester!
En liten bild på bilen där den stod parkerad i Norrtälje.