Författare Ämne: eftermontering av klocka, volvo 340  (läst 3136 gånger)

1337fredd

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
eftermontering av klocka, volvo 340
« skrivet: oktober 10, 2011, 17:56:52 »
tja är ny här på forumet 8) har precis köpt mej en fin volvo 340 - 88 för några veckor sedan.
nu har jag dock fått för mej att pilla dit en klocka till instrumentbrädan eftersom det inte fanns orginal. köpte en på skroten som hade suttit på en 360, passar utmärkt in men tyvärr var det inte några sladdar fördraget  ??? . någon som vet hur man ska dra skiten? tänkte mest om det behövs någon säkring eller så, el är inte min starka sida :P

// nybliven 340 fantast :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: eftermontering av klocka, volvo 340
« Svar #1 skrivet: oktober 10, 2011, 20:38:40 »
Hej och välkommen!

Kan tänka mig att klockan bara behöver plus och minus och minus finns på en av skruvarna som håller insprutningsboxen som sitter precis innanför/nedanför klockan.
Plus däremot kan jag inte säga på rak arm vart du hämtar smidigast.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

1337fredd

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 11, 2011, 10:45:03 »
jag fattar vilken skruv du menar  :) kan man inte bara ta plus från batteriet då ? men det är tre uttag på baksidan är ett av dom jord kanske ??? förlåt för alla dumma frågor  :P

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #3 skrivet: oktober 11, 2011, 11:58:28 »
Om du letar lite hittar du kanske några kablar, jag har eftermonterat klocka på min och det fanns fördragna kablar man kunde använda även om de var väl undangömda... Annars kan du ta ström från t.ex. cigarettändaruttaget eller radion för att driva klockan. Se bara till att du inte kopplar belysning till permanent matning! Jag har för mig att de bör sitta en rosa sladd som är tänkt för belysningen någonstans där i krokarna....
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82