Författare Ämne: B200k förgasarproblem.  (läst 3578 gånger)

oiu

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
B200k förgasarproblem.
« skrivet: december 03, 2011, 11:43:44 »
Hej.
Har en Volvo 360 -86 med B200k motorn, och för nån vecka sen hade jag bort förgasarn från bilen och nu när jag försöker starta den vill den inte.
Den tänder nån enstaka gång om man har tur. Nu undrar jag om ja fått alla slangar på rätt plats, är ganska osäker.
Skulle vara tacksam om någon hade nån bildserie eller nåt på en b200k förgasare på så man får se om allt sitter rätt.

//Oiu

volvo360racingheart

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: B200k förgasarproblem.
« Svar #1 skrivet: december 04, 2011, 22:09:45 »
det lättaste är om du tar insuget från en 240 med strombergare eller nått och monterar ;)

oiu

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 05, 2011, 21:08:05 »
det lättaste är om du tar insuget från en 240 med strombergare eller nått och monterar ;)

Jo nu är det så att ja fått igång den, men nu har jag istället ett annat problem, efter att jag tagit bort chockvajern och den där metallbiten den sitter i som är länkad till plastbiten för gasen, öppnar inte ena spjället. Jag kan se att det finns två "vippor" som ska tryckas ner för att öppna detta spjäll men vetefan om biten ja tog bort satt kopplad till dessa?

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 05, 2011, 22:40:07 »

Jo nu är det så att ja fått igång den, men nu har jag istället ett annat problem, efter att jag tagit bort chockvajern och den där metallbiten den sitter i som är länkad till plastbiten för gasen, öppnar inte ena spjället. Jag kan se att det finns två "vippor" som ska tryckas ner för att öppna detta spjäll men vetefan om biten ja tog bort satt kopplad till dessa?
Nu är det ett bra tag sedan jag haft men B200k förgasare att göra, men andra porten öppnas kanske med vacum (sugs upp när man varvar) så den öppnar inte bara för att du gasar när du inte har igång motorn, mekanismen ska bara hindra att den öppnar när du använder chocken eller inte trycker på gaspedalen, nu är jag inte 100 på om det var så på B200k men på många andra bilars förgasare är det så i allafall.

oiu

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 06, 2011, 22:00:12 »
Vad kan det isåfall vara som leder till varvruset?