Författare Ämne: Var e säkringen för soppapumpen????  (läst 2470 gånger)

Annika

• Gäst
Var e säkringen för soppapumpen????
« skrivet: mars 22, 2005, 09:13:52 »
Var e den andra säkringsdosan??? Finns det två säkringsdosor???

Det finns bara i motorrummet, jag hittar ingen vid ratten o ingen under  handskfacket... kan det finnas i bak... vid tanken asså under sätet??

E det ngn som vet vad varje säkring går till... fick ju inte me ngn handbok ...snyft.....

Men det akutaste, var e säkringen till soppapumpen...  vill ju inte köpa en ny i onödan..

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Var e säkringen för soppapumpen????
« Svar #1 skrivet: mars 22, 2005, 19:42:57 »
Säkringsdosan sitter på höger sida i motorutrymmet sett från förarplatsen. Precis i hörnet av motorutrymmet närmast passageraren/passagerardörren

MEN lärde jag mig nyss: Säkringen till bränslepumpen sitter i en svart liten dosa mellan batteriet och vänster framskärm. Tror det är den i mitten, alla tre som sitter där är på 8A (A=Ampere) Kabeln som går till och från bränslepumpssäkringen är RÖD enligt schemat och det skulle isåfall stämma in på mittensäkringen. Kolla den!

Edit: Det ÄR mittensäkringen, har praktiserat den rätt mycket senaste dygnen pga spridarbyten och behov av att tömma systemet genom att plocka bort säkringen och köra tills soppan är slut
« Senast ändrad: april 15, 2005, 15:46:41 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.