Författare Ämne: 360GLT stendöd!  (läst 3660 gånger)

ralle

• Gäst
360GLT stendöd!
« skrivet: februari 21, 2004, 23:33:53 »
Hej. sorry att jag har så mkt frågor å skit men min skrothög funkar ju aldrig! >:(
Jag åkte runt hela dagen med den med absolut inga problem. Stälde henne på parkeringen å gick in. och när jag skulle starta efter 20min ungefär.. stendöd.. :'( Startmotorn gick normalt men tände ingenting. Gick in å läste Haynes.. Började mäta lite kablar men alla verkade ok. så jag skruvade loss tändstiftet vilket var väldigt torrt (lite konstigt eftersom jag körde startmotorn ett par gånger). Jag lade tändstiftet mot ventilkåpan och körde på startmotorn men ingen gnista. vad tror ni?? ??? OBS! Det är en B19E med det elektroniska insprutet

Zymosis

• Medlem
  • Antal inlägg: 156
    • Visa profil
Re:360GLT stendöd!
« Svar #1 skrivet: februari 22, 2004, 03:18:22 »
Så den var alltså inte sur?

jadu...kolla soppafilterna..

ralle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: februari 22, 2004, 17:51:02 »
okej. men brukar man inte märka av dom ett tag innan? nu gick den ju kanon, sen helt plötsligt startade den inte. Jag misstänker någon komponent i insprutet t.ex Manöverreläet. Någon som kan ett LE-jetronic bra?
Tack på förhand /rale

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: februari 23, 2004, 08:38:35 »
Förra gången verkade det som den var sur, dock inte denna...

Du kan ju köra bilen då den stått längre verka det som, är det över natten?

Om jag vore du skulle jag byta (om det inte är bytt) rotor, fördelarlock, tändkablar, bränslefiler insprutningen (motorrum), luftfilter och ev bensinfilter bak (vid tanken). Dessutom göra ett vanligt oljebyte med nytt oljefilter och nya stift.

Ja, jag vet att det är en hel del pengar men troligen ligger felet i någon av dessa slitdetaljer...som du troligen ändå behöver byta...när gjorde förra ägare det sist??

Att tändningen skulle strejka ibland låter lite osannorlikt tycker jag.
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

ralle

• Gäst
« Svar #4 skrivet: februari 23, 2004, 21:18:36 »
Ähh sånt där trams  ;)
Jag tog mitt bästa verktyg ( Handen ) och tryckte upp bland sladdarna bakom särkingsboxen å tryckte lite på kontakterna där. Då hoppade han igång som vanligt  :D
Tack för all hjälp annars!
MVH rale

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #5 skrivet: februari 24, 2004, 09:38:59 »
Kanske skall lossa alla relä och säkringar och spruta lite kontaktspräj i dosan  ;)
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Jochen

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: mars 19, 2004, 13:07:57 »
'jag har för mig att det skall finnas en slang som går till en "bränsle regulator" (jag hadde B-200 motorn) ryck den.

Min tjejs farsa höll min bil rullande fast att den skulle varit död flera ggr om.