Tjoohoo...
Det där toppen såg ju riktigt nice ut.

Men det där med hästar är ju lite svårt att säga ...
Så här säger KG själv om en liknande topp.
"TOPPLOCK STEG 3 med ventiler in 44 ut 38.
Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Förbränningsrummen upptagna och rundade.
Lämpliga förgasare: 2X45 eller 2X48:or. Eller insprutning.
Lämplig kamaxel KG003, KG7, KG8 eller GT6.
Klar för effektuttag upp till ca 200HK.
UTBYTES eller + nytt ämne 9900:-"
Och det förutsätter ju att man har en bra botten del som rikligt med soppa .

Och så här står det om enbart kammen.
"Nedanstående kamaxlar går inte på några villkor att montera utan fullständig trimning av topplock, byte till dubbla förgasare eller dylikt.
KG8 bästa kamaxel för rally och gatåka. D v s om du vill kombinera lättkördhet och dragvillighet. Mycket bra vrid. Effektuttag ca 240Hk"
Lyft: 13.4
Nockvinkel: 104°
Duration: 315°
Och vad jag ahr förstått så skall spridarna bottna vid ca 160hk om man bara kollar i listan av vad spridarna skall klara av tror det va 40hk/st.
Så det räcker ju inte långt ....
Du skulle behöva mina webrar .... (som lyckligt vis är till salu just nu) Då ska du få se på andra bullar ... =)
Skämt å sido ...... då måste få i mer soppa ... för att du skall utnyttja den där kalastoppen till fullo.
Minst ett MS sprut eller ngt liknande ... eller så monterar du dubbla förgasare ...
Fast visst kommer du att märka skillnad mom du bara skulle montera dit toppen som motorn är nu ....
Själv så kör jag ju med en B230F motor med en planad 405 topp med en skaplig kam i ... och min bil är skit kul att köra ... drar jämt å fint ...
Men jag vet ju inte om det är toppen eller blocket som gör att den går bra ... Troligtvis lite av varje.

Åter kommer lite senare .... måste kolla lite saker ....
Mvh
Micke S
Ps. oj va långt det blev ...

Ds.