Då var det dags att börja skruva 300 på allvar. Inhandlat en gul 343:a av den fina årgången 1978 som jag tänkte förädla enligt den gamla skolan. Så långt det går ska det användas tidsenliga uppgraderingar, men vissa undantag måste givetvis göras. Då 78:orna endast levererades med remdrift, så ska den plockas bort och en 4-växlad låda ska dit. Den lilla B14-spisen ska sugtrimmas och bilen ska snyggas upp både in- och utvändigt. Målet är en rolig bil med hög retrofaktor att åka brett med sommar som vinter.
Uppdateringarna kommer nog gå långsamt då jag inte är så insatt i dessa bilar och tillgången på reservdelar verkar inte vara den bästa. Dessutom är fritiden något begränsad som småbarnsförälder 
Åh vad roligt! Välkommen in i värmen och grattis till en rolig hobby och hobbybil att glädjas åt tillsammans med familjen!

Mina små söner gillar min bil fast den är en 360 -87 och inte jätteretro än, fast dom kan förstås inte stava till retro heller, de vet bara att bilen är gammal och tuff jämfört med mammans Opel Vectra -05

Har du haft kontakt med 300-serien tidigare eller hur kommer sig att det blev just en sådan?