[/size]
Den startar och rullar! Men ja blir ju galen ju!!!
Nya stift/kablar, lock och rotor
båda soppafiltrerna e bytta och olje+luftfiltret.
Spolen e helt ok.
Soppatryckreggen NY
lambdan utan probs.
Trycket e 2,5 kilo på soppapumpen med lägre efter fall (eller va det heter )
INGA luftläckor på hela bränslesystemet eller insprutet.
Drivremmarna bytta.
SoppaPumps-relä nytt (där fick motorn tillbaka kraften av reläet TJOHOO) soppa/luftmängdsblandaren utan probs.
Kärran drar 1.2L/m cirkus.
GULD värt till mannen som hjälpt me detta !!! Kramar till dig 
Bilen lämnades in för felsök... svaret blev att det e SP-relä, SP eller soppatrycksreggen.... dessa tre e ju checkade ... *suckar* Så fort han skulle felsöka då stoppet infann sig.. så var kärran schysst igen... den starta normalt
Det tar 15 min innan motorn e varm.
Ibland kan det ta en till två min innan omstart...
Motorstopp sker då motorn börjar bli varm o då den e varm... allri kall.... (men upplevde den som VÄLDIGT seg vid start under vintern... hoppig o skuttig innan den blev varm

)
vissa gånger nu så verkar den så sur då den ska startas om...
Om jag har fart uppe så startas den igen av farten att ja gasar på ändå...
vissa ggr kan den startas om hur lätt som helst...
men lite jobbigt att stå mitt i en rondell *S*.
Motorstopp vid tvärbromsning och nedväxling/bromsning med fart i kurva/svängning
Den går ojämnt på tomgång. Kan hålla igång bilen på mina halvtimmes-åk tack vare motorbromsningar.
- Hur kan man checka aut.choken... motorn?
- acceleratorn?
- Munstycket?
- Fel på kablar mellan tändningslås o pumprelä?
- Glapp i minuskabel till pumpen?
- Finns det en SP i motorrummet oxå?
- Bränsleavstängnigsrelä, var finns den (som säkring 10 leder till) Är de samma relä som bränslepumps reläet?
- Elektiskt tomgångsmunstycke (som oxå e säkring 10) VAR är den?
- tank-ventilationen.
HJÄLP!!!Anledningen av snacket om säkring 10 är att förre bilägaren hade satt en 16 amp säkring där, det skall vara en åtta...
Om ja nu förstått rätt så är bränsleavstängnigsreläet samma som soppapumpsreläet, typ två i en

Och det reläet sitter på staget till LMM... när ja bytte det fick bilen tillbaka kraften i motorn.
Min tanke är att den pajja då det satt fel säkring?!
Säkring 10 är ju även stolsvärmen som ej funkar längre. Men backljuset funkar dock.
HUR kollar ja då de elektriska munstycket? VAR sitter det....
Kan det vara så simpelt?? Att det var pga säkringens ampertal var för högt?
Finns det relä till tomgångshöjning?