Författare Ämne: LH 2.4  (läst 9830 gånger)

360powwaaa

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
LH 2.4
« skrivet: augusti 11, 2013, 19:20:07 »
hej!

har sökt runt på detta forum å andra forum på hur man ska koppla in ett lh 2.4 sprut men hittar inga bra guider...

vad behövs göras för att koppla in det? jag har tänkt att bara installera sprutet på en huvudströmbrytare och en start knapp å inte koppla in det i tändningslåset eller dylikt, så min fråga är ifall det går å bara ge boxarna ström å montera det på de viset, jag vill koppla in det på enklaste möjliga sätt. så jag vill inte börja gräva i orginal säkrings dosa eller liknande utan vill koppla in det utanför allt å bara som sagt köra det på dom få säkringar och relän som behövs för bränsle boxen å tändboxen. så ni som kan detta får gärna berätta vilka kablar i kontakt styckena till dom olika boxarna man behöver ge ström?

hoppas ni förstår vad jag menar och kan ge svar på mina frågor

tack på förhand!

Stefan

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: LH 2.4
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2013, 14:51:42 »
Hej.
Har precis gjort samma sak som du har tänkt, förutom att jag kopplade in mig på tändningslåset/340in elsystem.
Det här är hur jag gjorde jag tog hela elsystemet från en 940 med LH 2.4 sedan när jag lyft i motorn och allt kopplade jag in de som gick till motorn och teststartade den sedan, då jag en gång innan har gjort misstaget och råkade kappa bort lite för mycket så motorn inte gick sedan. sedan när allt var inkopplat och jag hade kört lite så jag visste att allt funkade/ inga felkoder så tog jag och började kappa de kablar som inte användes en efter en.

Vet inte riktigt om de var de här du var utefter men hoppas de har hjälp lite kan fixa lite bilder på lite lösningar jag har gjort om det finns intresse av de.

Mvh Stefan

360powwaaa

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2013, 19:41:23 »
Hej.
Har precis gjort samma sak som du har tänkt, förutom att jag kopplade in mig på tändningslåset/340in elsystem.
Det här är hur jag gjorde jag tog hela elsystemet från en 940 med LH 2.4 sedan när jag lyft i motorn och allt kopplade jag in de som gick till motorn och teststartade den sedan, då jag en gång innan har gjort misstaget och råkade kappa bort lite för mycket så motorn inte gick sedan. sedan när allt var inkopplat och jag hade kört lite så jag visste att allt funkade/ inga felkoder så tog jag och började kappa de kablar som inte användes en efter en.

Vet inte riktigt om de var de här du var utefter men hoppas de har hjälp lite kan fixa lite bilder på lite lösningar jag har gjort om det finns intresse av de.

Mvh Stefan

Hej Stefan! Jo de låter som de är precis de jag är ute efter, och de som jag vill ha hjälp med är vilka kablar och relän som behövs för att starta motorn å köra den så att säga! Hur många kablar rör det sig om att koppla? Bilder får du gärna skicka till min mail om du vill! :)

Sabelström

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 276
  • 360 GL 87:a Super Vulvan 7
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 22, 2013, 12:47:27 »
Funderar på att göra samma sak

Någon som vet om det funkar? Vilka kablar blir över och vad ska kopplas in var

Vad av original kablaget ska vara kvar?

Har läst andra forum att div inte kan kopplas in bla kabeln till hastighetsmätaren som mäts på bakaxeln

Ska även vara någon kabel som använder sig av hastigheten så den vet om bilen står still eller inte, några problem med detta?
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7