Författare Ämne: Läcker vatten  (läst 3594 gånger)

TrACiD

• Gäst
Läcker vatten
« skrivet: februari 28, 2004, 13:09:15 »
Hallå på er! :)
Min bil läcker vatten men jag vet inte vart ifrån, jag trodde det va kylarslangen som läckte så jag åkte till mekonomen och köpte en ny och slangklämer...Satte fast den och fyllde på vatten/glykol, stog o gasa ett tag så det fick gå runt lite..Sen åkte jag ut till min flickvän på kvällen (ca 2mil), och så kolla jag vattnet igen o det va borta :(  ..
Kan det bara ha runnit ner så jag behöver fylla på igen (tömde den totalt) lr tror ni att den läcker nånannanstans? ,
tackar för svar..

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:Läcker vatten
« Svar #1 skrivet: februari 28, 2004, 22:45:38 »
Har du kollat så det inte är kylaren som läcker? Min kylare drog vatten, men det syntes inget spår, så jag bytte kylare å hällde på lite mer vatten än det skulle vara "det sjunker" tänkte jag... tjenare... visst! hur j*vla tätt somhelst! å då hade jag kört typ 60-70 mil å vattnet hade knappt sjunkit 1mm
Så att den skulle druckit 2L är jag lite skeptisk mot...
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

TrACiD

• Gäst
« Svar #2 skrivet: februari 29, 2004, 16:52:07 »
jag fyllde på igen och det behövdes inte mycke alls, typ 2-3dl kanske , och idag har jag kört ganska mycke och det har inte försvunnit nått..  :)

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: februari 29, 2004, 20:22:07 »
Sliten vattenpump gör att det läcker också, har det på min, får fylla på ett par dl i veckan...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Jochen

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: mars 19, 2004, 15:51:21 »
Hur ser OLJAN ut ???

Kolla så att den ser OK ut annars kanske MOTORN tar i VATTEN och det är inte kul eller billigt