Har kamremmen kuggat över en kugge så går bilen dåligt på tomgång, jag var tvungen att hjälpa till med gasen för att min inte skulle dö, sedan saknades det en hel del kraft när man körde också...
För att kontrollera kamremmen behöver du lossa skyddskåpan, ställa vevaxeln på nollpunkten; görs enklast med ett spärrskaft; och kolla att kamhjulet står rätt. Man bör även ta bort fördelarlocket och kontrollera att rotorn står rätt, den drivs också av kamremmen via mellanaxeln.