Författare Ämne: Söker en billig bruksbil  (läst 1078 gånger)

csoderqvist

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Söker en billig bruksbil
« skrivet: augusti 13, 2014, 19:27:12 »
Hej! Har tänkt att bygga en busbil! Så jag är ute efter en billig bil! Kom med förslag och priser!

Johan0691

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Söker en billig bruksbil
« Svar #1 skrivet: augusti 13, 2014, 19:59:25 »
Jag funderar på att sälja min 360 -84 om den är intressant.

Har turbokonverterat en B230E och renoverat 531 topp som sitter på.

Körde sönder kilen som sitter på vevdrevet när jag skulle burna för några dagar sedan... Satt dit ett nytt och provstartade, gick ett litet tag men andra starten så gick det drevet sönder också... Vet inte varför dreven går sönder? Kanske har jag dragit för löst men har provat 110nm och loctite på bulten å då höll det, men då hade jag nollat motorn fel så fick ta lös det, och sen hade jag sönder 1 DREV TILL!!!

Pappa får för sig att det skulle kunna ha något med vevlagren att göra? Eller så är det något annat, ingen aning. Den klonkar lite när man vrider runt den för hand?

Och nu orkar jag fan inte skruva nå mer, så säljer gärna hela bilen inkl, massa grejor.

Har 530topp, och 2st 531 toppar. En B230FK motor som jag tänkte byta till men orkar inte.. OCH MASSA original-reservdelar från en annan 360 som jag fick av en gubbe här på byn.

Köpte bilen för 5500kr och den är besiktad till januari/februari 2016. Har kostat på den 7000-8000kr, som verkar vara i onödan.

Säljer den för ett bra bud. Och vill du, så får du med så mycket motorer och prylar du får plats med..

Bor i Ljungaverk, Västernorrland