Författare Ämne: ibland startproblem  (läst 2418 gånger)

mmmm

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
ibland startproblem
« skrivet: maj 10, 2005, 14:21:50 »
jag har en volvo 360 b200 insprut - 87.
Oftast startar den men ibland gör den det inte. När den inte startar är det bara vänta ett tag och sedan startar den.

Vad är det för fel?

Nemesis

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
Re:ibland startproblem
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2005, 16:21:40 »
Med så knapphändig information så blir det en vild gissning.

Om det inte är något fel på startmotor mm utan att den inte tänder...
kan vara att man pumpar för mycket på gasen och den blir sur. Prova att starta utan att röra gaspedalen, även om den får gå något extra varv på startmotorn.
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"