Författare Ämne: Redhead85s 360 Hybrid  (läst 187439 gånger)

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #360 skrivet: januari 28, 2008, 12:55:03 »
Tror det var en B200k eller en b19. ska kolla upp detta senare. stal även en snowcap men kom åp att jag inte har någon använding för den på min bil..=)
360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #361 skrivet: januari 29, 2008, 16:02:13 »
Drabbades av akut tristess idag så jag gick ut och grävde lite. försökte desperat få lös en skruv från skivan på min nya framvagn men den satt. hade inte den bästa mejseln heller så det kommer bli en returmatch inom en snar framtid.
Tog iallafall lite bilder på dessa.
Håller på att kolla upp lite altenativ, tex att fixa en rörram att sätta framvagnen i. detta blir lite lättare även vid reggning men jag besitter inte dessa skills med uträckningar och sådant. så ja letar efter folk som har bra priser och kan hjälpa mej med detta.

men iallafall här är bilderna.





360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #362 skrivet: januari 29, 2008, 20:38:49 »
Tänker du behålla torsionsfjädringen?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #363 skrivet: januari 29, 2008, 20:40:21 »
nej nej nej...
ska köra coilovers.. enklast och blir bäst så.
kanske inte billigaste men vafan.. det har inte varit så jääävla billigt hittills så. varför börja snåla nu..=)
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #364 skrivet: januari 29, 2008, 20:41:01 »
nej nej nej...
ska köra coilovers.. enklast och blir bäst så.
kanske inte billigaste men vafan.. det har inte varit så jääävla billigt hittills så. varför börja snåla nu..=)

Låter bra!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #365 skrivet: januari 29, 2008, 21:44:48 »
har dock skaffat ett litet sidoprojekt nu som ni kan läsa om på sleeper.se
men det kommer inte sno särskilt mycket av budgeten då det är ett lååååågbudget projekt.
inte tiden heller för den delen.

men om nu allt går som jag vill så kommer jag visa bilder på BMW låda samt diff i slutet på februari. går det inte som jag vill så får ni inga bilder...
360 Hybrid MKII

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #366 skrivet: januari 29, 2008, 23:30:41 »
Tjosan. en liten uppdatering såhär i vintermörkret.

har varit oxh införskaffat ett nytt instrumenthus på skroten. jag föll för det för jag har inte sett något liknande någonsin. Varvmätaren går till 8 tillexempel. samt att det är bara vita saker på den. Och detta är ett orginal så ni vet.


Tufft instrumenthus ;) vill jag också ha :P
Det ser ut att va den äldre modellen (smith?) som inte har hastighetsmätarwire med bajonettfattning (VDO), det ser man bla på att det har markering för 10kmh, så de satt nog bara i bilar från -83 till -84 ( i en -85 jag hade var  det nyare modellen) vanligen satt det ju klocka istället för varvmätare (t.ex min -83 med b19a hade klocka :( ) så denna varvmätare som går upp till 8000rpm fanns nog troligen bara -83 och -84 och troligen då bara i bilar med insprutningsmotorer eller kanske bara i GLT , eller kanske bara va GLT som hade insprut på den tiden? (både insprut o GLT tror jag är ovanliga från den tiden).
Både smith och vdo gjorde/gör nog metare till andra modeller än 360 också, så med lite tur kanske det finns tuffa mätare från något annat bilmärke som passar direkt i våra mätarhus ;D

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #367 skrivet: januari 29, 2008, 23:59:28 »
va jag kunde se så stog det Smith på hastighet och temp. så det är nog resten det oxå.
vet iallafall att den som ja tog den av hade en snowcap. =)
360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #368 skrivet: februari 11, 2008, 23:16:25 »
Tjosan.
En liten update här på kvällskvisten.
Har slitit ut hela instrumentbrädan nu. 
Allt skrot jag hade i bilen (bra förvaring) är även det borta.
så nu är sista delen kvar och det är att kolla varför en av kablarna på kabelhärvan var väääldigt bränd i sockeln. mystiskt var det iallfall.
360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #369 skrivet: februari 13, 2008, 17:34:08 »
Nu har jag fixat bilder.

har funnit mer rost. lika skojigt varje gång mejseln går igenom... inte. men de får bli senare puckar. bilen kan få va lite rostig när buren går in.

fann även rost nere vid framrutan, båda sidor. något som inte förvånar mej då slangarna som leder bort fukt och vatten från takluckan går ner där.

här har ni bilderna

360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #370 skrivet: februari 13, 2008, 17:35:24 »
fresten asfaltsmattorna var hyfsat lätta att slå bort nu när det är minusgrader.
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #371 skrivet: februari 13, 2008, 17:44:31 »
fresten asfaltsmattorna var hyfsat lätta att slå bort nu när det är minusgrader.

Även där det varit torrt under?
På min var det jättelätt där de var fuktiga på undersidan men satt fast bra där det var torrt. Det var dock i +16°
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #372 skrivet: februari 13, 2008, 17:47:30 »
de va lite överallt faktiskt. även på hjulhusen bak. fast juh längre bak man kom vid förare desto bättre satt det. men då fick man slå hårdare helt enkelt. den där mattan på kardantunneln misstänker jag är livsfarlig att elda. såg ut att innehålla allt möjligt farligt.
360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #373 skrivet: februari 14, 2008, 14:58:45 »
Sådär ja.
Nu står bilen på alla 4 igen. visserligen är inte dämparna fast i nederkant men vafan. bilen ska inte köras. bara buttas. =)

nu står den på genomslagsgummin som sitter på alfa dämparna. inga fjädrar what so ever.
och den är orginalhög. tror det är 14tums fälgar oxå.

fann mer rost på den. som vanligt. lika skoj att se det. inte. hjulhus bak.  rost framkant. tänker inte visa bild på det för jag tycker vi har sett mycket rostbilder på sista tiden på forumet.. =(

men in med buren, sen laga rost. så det händer något skojigt.


360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #374 skrivet: februari 14, 2008, 20:13:56 »
Sådär ja.
Nu står bilen på alla 4 igen. visserligen är inte dämparna fast i nederkant men vafan. bilen ska inte köras. bara buttas. =)

nu står den på genomslagsgummin som sitter på alfa dämparna. inga fjädrar what so ever.
och den är orginalhög. tror det är 14tums fälgar oxå.

Vill du ha den originalhög eller bara vart det så?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #375 skrivet: februari 14, 2008, 20:39:46 »
det bara blev så. ska köra coilovers så då kan jag bestäma längden lite bättre.

Men nu är det bara för transport så höjden spelar inte så stor roll.
360 Hybrid MKII

rysaren

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #376 skrivet: februari 29, 2008, 22:58:03 »

men in med buren, sen laga rost. så det händer något skojigt.


och under tiden du väntar på att buren ska slängas in, så kan du roa dej med att slänga in min växellåda in i bilen som du skulle ha gjort för ett bra tag sen nu...
I'm evil, I know

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #377 skrivet: mars 01, 2008, 17:24:06 »
Hejsan på er.

Nu har jag hämtat bmwn och även befriat den från lådan.
Det var en Getrag låda som ni kan se på bilden.

serienummret började på 260.

finns för övrigt delar från denna som jag nu kommer sälja. så om ni vill ha något är det bara att fråga. annons kommer ut på blocket oxå.

360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #378 skrivet: mars 03, 2008, 18:48:53 »
ännu ett par bilder på lådan. nu avspolad. ser lite snyggare ut men jag ska spola mer. insåg att jag behövde regnkläder då jag blev väääldigt blöt.


360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #379 skrivet: mars 03, 2008, 20:00:24 »
Nu har jag hämtat bmwn och även befriat den från lådan.
Det var en Getrag låda som ni kan se på bilden.
serienummret började på 260.



Det är en likadan som Peters bygger på va?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #380 skrivet: mars 03, 2008, 20:04:21 »
japps. en likadan.
360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #381 skrivet: mars 05, 2008, 18:55:52 »
Ännu en bild fast nu tvättad xtra. kommer även tvätta den xtra allt sen men de kommer jag nog inte lägga upp bilder på.

360 Hybrid MKII

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #382 skrivet: mars 05, 2008, 20:43:05 »
vet itne om du har skrivigt det eller men tänker du ha en "front" monterad V-låda?  ::)

Btw snyggt tvättat på lådan :)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #383 skrivet: mars 05, 2008, 20:47:21 »
mjo det kommer jag.
har ganska stora planer. men de kommer jag inte yppa än. måste skrida till verket först.
360 Hybrid MKII

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #384 skrivet: mars 05, 2008, 20:52:33 »
mjo det kommer jag.
har ganska stora planer. men de kommer jag inte yppa än. måste skrida till verket först.

haha men Lycka till iallfall  :-*
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #385 skrivet: mars 08, 2008, 15:11:32 »
irriterad!
Ja idag höll de på att slå slint för mej.
hade plockat ner kardanen och skulle börja ta drivaxlarna från BMWn. och såg att det var insex. inga problem tänke jag. skulle hämta min insex hylsa. hade alla utom den 8mm jag behövde.. grinig jävlar va jag för allt annat hade gått jääätte lätt att få ner.

ahh.. måste fixa en 8mm.. får ja juh inte med diffen denna veckan till jobbet.. =(

360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #386 skrivet: mars 08, 2008, 18:26:53 »
irriterad!
Ja idag höll de på att slå slint för mej.
hade plockat ner kardanen och skulle börja ta drivaxlarna från BMWn. och såg att det var insex. inga problem tänke jag. skulle hämta min insex hylsa. hade alla utom den 8mm jag behövde.. grinig jävlar va jag för allt annat hade gått jääätte lätt att få ner.

ahh.. måste fixa en 8mm.. får ja juh inte med diffen denna veckan till jobbet.. =(

Då blir man förbannad! Jag blir helt galen när jag (stress)meckar och så har jag förlagt nåt verktyg man bara måste ha, går runt och letar överallt, förbannad!

Kämpa på
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Nebu

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 46
  • 440
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #387 skrivet: mars 08, 2008, 23:41:48 »
Ja 8mm är ju utelämnad från satserna jag har. Fick köpa separat när jag skulle fixa mina bromsok. Det var bara plocka ner bilen på marken å köra den å köpa 8mm på mekonomen sen palla upp den montera av hjulen å sen var man redo, igen. Man lär sig nytt hela tiden!


Tålamod tålamod tålamod...
Spöket heter min bil för han är vit.  Också spökar han för mig :)
Tjingeling

flinty

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #388 skrivet: mars 08, 2008, 23:52:23 »
Tålamod tålamod tålamod...

Ja om man ändå hade det,, vet inte hur mycket som blivit luftburet likt ett ufo när jag hållit på i garaget. Tyvärr är jag utrustad med ett sjuhelvetes humör om jag inte passar på mitt blodsocker, sen om det börjar jävlas med att verktygen inte är på rätt plats då blir det ännu värre.
Då stackars redhead var med i verkstaden i en månad så märkte han nog av det nån gång misstänker jag,, stackare,,,
Jag är inte klok,, men varför va´ det när man har mer kul helvrickad,,!

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #389 skrivet: mars 10, 2008, 17:29:10 »
Tror det var en B200k eller en b19. ska kolla upp detta senare. stal även en snowcap men kom åp att jag inte har någon använding för den på min bil..=)

Jag letar efter en Snowcap  ;)

Är den till salu eller är det nå delar till 340/360 du behöver?

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #390 skrivet: mars 10, 2008, 18:37:33 »
den är redan i peters ägo... men kan se ifall jag kan fixa fler.
360 Hybrid MKII

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #391 skrivet: mars 11, 2008, 14:14:11 »
Tackar :)

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #392 skrivet: mars 14, 2008, 21:10:55 »
hejsan.

nu kommer bara en liten läges rapport. kan upplysa herrskapet om att jag har fått min summit katalog.. *fnitter*
satt och dreglade en sväng över den förut. kommer fortsätta med detta. =)

360 Hybrid MKII

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #393 skrivet: mars 19, 2008, 14:14:58 »
Nu är shortshiften klar.

tackvare herr flinty som stod för jobbet.


Våld och vaselin. enda sättet att få in en nytillverkad bussning. =)


här har vi det färdiga resultatet. förlängningen är ca 1,5 -2 cm. gav bra lägen.
orginal så sitter den nästan direkt på kulan. skiljer bara några mm.
« Senast ändrad: mars 19, 2008, 14:16:42 av Redhead85 »
360 Hybrid MKII

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #394 skrivet: mars 19, 2008, 14:39:09 »
Hur mycke kortare blev lägena när du växlar?

Du får gärna berätta mer hur ni gjorde   ;)
Jag funderar på att göra nåt liknande på nån av mina bilar

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #395 skrivet: mars 19, 2008, 14:43:38 »
toppen på växelspaken är det 8cm från max bak till max fram.
sidled är det 2-3 cm.

det man gör är att man förlänger underdelen av spaken (den under kulan) men någon cm. därigenom så rör sej den övre delen av spaken kortare för samma effekt med den undra.

har ett par bilder tidigare i tråden på hur en sådan spak till volvo lådan ser ut. då min syster ska ha den på sin bil.
360 Hybrid MKII

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #396 skrivet: mars 19, 2008, 21:43:51 »
okej, jag har sett dom andra bilderna, men jag trodde det var svårare än va det såg ut att vara :D

Ska börja skruva med den andra bilen snart så ska jag prova oxå.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #397 skrivet: mars 19, 2008, 21:46:32 »
om du ska svetsa egen så se till att det blir bra svetsat. annars kan du råka ut för en otrevlig överaskning när du slår i en växel...
360 Hybrid MKII

Bjöffa

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #398 skrivet: mars 20, 2008, 10:15:46 »
Aa det skulle ju vara lite jobbigt, såg på dina bilder att du fyllde ut ganska bra.

Vad la du imellan när du förlängde? antar att du fyllde ut med nå metal.
Är det nåt som blir bättre att förlänga med?

flinty

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Redhead85s 360 Hybrid
« Svar #399 skrivet: mars 20, 2008, 10:30:52 »
Aa det skulle ju vara lite jobbigt, såg på dina bilder att du fyllde ut ganska bra.

Vad la du imellan när du förlängde? antar att du fyllde ut med nå metal.
Är det nåt som blir bättre att förlänga med?

Jag hade en gammal avdragen ½" förlängare till spärrskaftet som jag använde. Fasade av kanterna så att det blev lättare att svetsa.
Jag brukar svetsa X-fog som det heter, man svetsar ena sidan och slipar sedan ur andra sidan så att man bara har ren svetsfog och sen svetsar så att det blir full genombränning.
Jag är inte klok,, men varför va´ det när man har mer kul helvrickad,,!