Takk
Samme her, gjør bare et forsøk ut ifra hva jeg hr sett på diverse forum og etter mye googling.
Vurderer å porte en topp til og sette sammen en motor med lavere kompresjon.
Dreide b200ft stempler, FK råder, hjemmeportet topp med dysehull, v-kam, stivere ventil fjærer.
Bedre å kjøre på bane med riktig tenning på høyt ladetrykk istedenfor over retardert og glødende eksos
Jo takk igjen, jeg er veldig fornøyd da den gir mye glede hver dag for tiden
Flaks/tur ja! Det ble en annen opplevelse av motoren nå
Banekjøring er et mål og ønske. Dessverre ut ifra tidligere banekjøring med bilen, så overopphetes bremsene etter 2-3 runder. Det er kun med enkel sugetrim uten turbo
Bremser foran skal byttes før neste banetur.
Kalipere og klaver(ok) fra opel astra, ventilerte Brembo skiver som funnet i guide her på forum. Bremseklosser er ikke bestemt, åpen for forslag!
Det bør tåle noen runder med turbomotor.
De som har sittet på tror at det er ca. 300hk i motor nå.
Personlig tør jeg ikke være så optimistisk.
Mapping og benking er på tide og skal prioriteres så snart kjøling er bra nok. Må finne på noe smart med el-viftehuset/plata.