Författare Ämne: Aero torkarblad på 360  (läst 8489 gånger)

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
Aero torkarblad på 360
« skrivet: februari 19, 2017, 22:34:35 »
Någon av er som kör med den "nya typen" (10 år sedan de kom) av torkarblad , tex Aerotwin från Bosch?
Funkar det bra?
Ser det bra ut? Någon bild?

Jag provade det på en VW jag hade förut men då torkade den dåligt på passargerarsidan. Blev en rund fläck i mitten av rutan. Torkararmens fjäder orkade inte trycka ner bladet så att det låg mot rutan på mitten där rutan var mindre välvd.

Behöver köpa nya torkarblad och tycker aero bladen är kanon på min bruksbil däremot vill jag inte köpa dyra blad om de inte fungerar bra. 1 A med torkarblad är ju funktionen, allt annat som snyggt, tystare mm är ju en bonus.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Aero torkarblad på 360
« Svar #1 skrivet: februari 20, 2017, 06:12:06 »
Biltema har de billiga sådana att testa med? Eller bildelar 24. Torkarblad (och typ alla andra bildelar) är ju så billigt i tyskland.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: Aero torkarblad på 360
« Svar #2 skrivet: februari 20, 2017, 22:28:47 »
Biltema har för 70kr bladet. Var där och köpte epoxy och kollade men tyckte deras fäste såg riktigt klumpigt ut.
Inte för att 140kr är hela världen om det inte fungerar men känns ändå onödigt om jag inte gillar dem.

Vill ju ha en snygg och bättre lösning. Annars så kan jag köpa standard igen.

skaunejohan

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 71
  • rwd=win fwd=fel wheel drive
    • Visa profil
SV: Aero torkarblad på 360
« Svar #3 skrivet: februari 21, 2017, 20:14:33 »
har testat dessa moderna torkarblad från biltema och de som satt på frugan bil(bosch och kia), de gamla hederliga funkar bättre på både volvo 240, ford focus-00 och kia ceed enligt mig (inga ränder, tåler frysning bättre och bättre torkning vid regn)

kör med biltemas clear vision nu som fungerar superduper eftersom biltemas standard är 100% skit numera
volvo 360GL-88 redline
volvo 244-82 b21A