Här kommer fler bilder från Gelleråsen! Vill man ha ännu fler är det bara att klicka på en så kommer man som vanligt till min hemsida där alla bilderna finns!

Warmup - rimligt torrt på banan och både Peter och Filip i samma körpass. Här har Peter precis givit upp då oljetrycksgivaren till sprutet spökade och motorskyddet gick in och stängde ner allt så fort han gasade... Filip körde dock riktigt bra tider under uppvärmningen!

I depå för inspektion samt urkoppling av trasig oljetrycksgivare...

Inte heller Filips bil gick felfritt under uppvärmingen - skenande laddtryck gjorde att Filip fick välja mellan att åka på lägsta möjliga laddtryck eller få en bil som skenade ända tills laddtryckgränsen var nådd och sprutet klippte motorn... Här är det reparation på gång - koksade tryckslangar till wastegaten visade sig vara problemet!

Strax innan Q1 för Unlimited klassen öppnade sig himlen.

När Q1 väl drog igång hamnade Peter tillsammans med Pro-bilarna; lagom till att de skulle köra slutade regnet. Dock var banan fortfarande väldigt blöt.

Framåt slutet av passet började åtminstone race-linjen torka upp en smula, tyvärr fastnade Peter bakom en BMW i ett par varv innan han till slut kom förbi.

Peter lyckades lagom få ihop ett fritt varv innan Q1 var över, en klart respektabel tid om än inte supersnabb. Nu var oron stor att efterföljande heat med Unlimited-bilar skulle få en stor fördel då banan torkade upp allt mer, men vädret ville annorlunda.

När väl Filip fick äntra banan öppnade sig skyarna med ett ordentligt slagregn! Stackars Filips vindrutetorkare ville inte riktigt vara med, så han fick det lite jobbigt...

Filip var dock i gott sällskap med SMR Porsche (Supramannen) och mittmotor-Mondeo...

Som tur var avtog regnet och farten började komma tillbaka så smått, banan var dock rejält blöt ändå.

En liten avåkning hann Filip med innan Q1 tog slut (plus en bonusvända i escapen vid Ejes...)

Mycket sand lyckades han få med sig in i depån, som tur var höll bilen ihop och behövde mest tvättas en smula...
Så långt hann jag vara med under dagen innan jag var tvungen att åka hem... Här kommer lite slumpmässiga depåbilder som avslutning:

EMRMs 360 på parkeringen

Pit crew för 360-ligan...

Växellådshavererad Porsche...