Tackar har du några tips på var jag kan införskaffa mig en mer än blocket? Också om det är några kända fel på just 360 som man borde vara vaksam över?
Välkommen hit!
Utöver blocket och detta forumet

är det väl olika facebookgrupper eller andra sidor liknande blocket som gäller.
Volvo 360 kan man få vänta/leta efter ibland då det inte kryllar av dem precis. Men när man väl hittar än kostar de sällan över 10-15000 för ett bra exemplar och ibland mycket mindre än så.
Angående fel så är det inga större bekymmer med 300-serien.Jag har råkat ut för att fästet till växelspaken spruckit och behövt svetsats/bytas. Det är inte svårt men bökigt då hela avgassystemet och transaxelröret mellan motor och växellåda måste demonteras för att komma åt.
Hjullager bak är bökigt att byta med så kan du välja bort eventuellt objekt som brummar från ett bakhjulslager så har du sparat dig en del möda/verkstadsbesök.
Dörrgångjärnen är inte heller kul med en sprint som ska slås ur/i då gångjärnen är svetsade både i dörr och dörrstolpe så det går inte demontera med skruvar som på nyare bilar. Så känn så inte framdörrarna är glappa upp/ned när du lyfter i dörrens bakkant.
Det värsta generellt är rost.Titta speciellt på infästningen bak till bladfjädrarna. Brukar rosta och spricka upp där fästena är svetsade mot rambalken.
Här på bilden har jag kapat rambalken rätt av för att få ut bladfjäderfästet och svetsa ett nytt:

Bakaxeln kan rosta sönder så att den till slut vill spricka och böja sig.
Ganska ovanligt men hände mig:

Hoppas jag inte avskräckte dig nu och lycka till med bil-letandet!