Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Lassekamrat

Sidor: [1] 2 3
1
Trimning / SV: Launch control b200?
« skrivet: september 19, 2011, 08:40:46  »
Jag har hört om denna varvräknare nu när du säger de:P någon som vet vart man kan få tag i en sådan? ;D

2
Trimning / Launch control b200?
« skrivet: september 17, 2011, 17:31:35  »
tja!
är det någon som vet hur det funkar med LC på en b200  ??? jag har kollat runt lite o de ja hört är att man kan använda sig av en ''black box'' (sån moppe pojkar använder för att strypa tändningen vid ett visst varvtal vid en knapp tryckning) men hur ska man koppla in de isåfall. för på moppe vet ja ju att man kopplar in den i CDI boxen. men en bilmotor är ju lite mer avancerad än en mopedmotor.

Tack på förhand!! ;D

3
Övrigt / SV: Skildnad på 340 och 360?
« skrivet: juni 04, 2011, 09:39:02  »
haha okej det är inte ngt värre alltså:P mena så man inte behöver känna sig utanför för attman åker 340;)

4
Trimning / Besikta med turbo?
« skrivet: juni 04, 2011, 09:35:49  »
  Tja jag har införskaffat mig en 945:a tic tyvärr är den automat så tänkte bara plocka turbo och grenrör och kanske lite annat skit också:P för att sedan kastaner i 340:in men undrar hur de går o besikta med turbo? för de va ju inte allt för länge sen de låg en 340/360 på blocket som va besad med turbo:P ska ju inte tok ladda o så bara ha som brukis:) tack på förhand!:D

5
Övrigt / Skildnad på 340 och 360?
« skrivet: maj 22, 2011, 15:20:48  »
jag har en 340 med 2,0l insprutare i (b200f) och undrar vad är det för skildnad på 340 o 360? för när ja sålde min andra 340 sa han som köpte den att det var 360 motor 360 inredning o allt så förstår inte skildnaden ??? tack på förhand !

6
Trimning / SV: Tips till skönt ljud i 340!
« skrivet: maj 22, 2011, 15:17:56  »
jag har byggt sidepipe på min 340 och enligt vad jag har hört i regelväg så är det att man får ha det om det sticker ut bakom sista dörren och inte mot gångvägshållet utan ut i trafik alltså vänster sida av bilen! jag tror att gör man det seriöst så tror jag inte att dom säger ngt på besiktning ;) vi får väl se ska snart besikta min :P

7
WANTED / SV: Västerås?
« skrivet: augusti 22, 2009, 21:48:17  »
jo de va de som va tanken;)

8
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: juli 18, 2009, 22:47:10  »
haha schysst;)

9
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: juli 17, 2009, 03:03:42  »
tjosan:) nu kommer de upp en bild från dagens bus:) 6500varv på 2:an haha, btw är det någon som säljer ett turbo grenrör som passar b200f (hemmagjort eller original)?

Kul med bild och bus men kunde inte bilden fått bli lite större!?
Typ 9.6339113680154142581888246628131 gånger större så passerar den precis gränsen 100kb för bifogade bilder  ;)


hha jo:) vart lite liten men satt på en mac:P är inte så haj på dom:)

10
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: juli 16, 2009, 18:20:26  »
tjosan:) nu kommer de upp en bild från dagens bus:) 6500varv på 2:an haha, btw är det någon som säljer ett turbo grenrör som passar b200f (hemmagjort eller original)?

11
WANTED / SV: Västerås?
« skrivet: juli 11, 2009, 13:30:52  »
Spruce är från Västerås, fast han är inte 300-ägare längre. Du får ta och printa ut flyern som finns på hemsidan och sätta på hans ruta :)


ge mig regnr och märke så lappar jag hans bil:D

12
WANTED / SV: Västerås?
« skrivet: juli 11, 2009, 13:29:36  »
men snart är jag ute på vägarna med 300 turbo:D jag hade planerat en tripp till gbg nästa sommar med 300:an så alla som vill med får gärna haka på:D (lite långt till nästa sommar men iaf):)

13
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: juli 11, 2009, 13:04:56  »
oj oj oj nu har de gått lång tid sen jag skrev nåt här :o jag väntar fortfarande på grenröret anton;) :P då pengarna nästan är slut och dom pengarna som är kvar ska gå till grenröret så har projektet stannat upp lite  :-\ men men de löser sig så fort ett grenrör anländer  ;D

14
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 21, 2009, 16:35:17  »
men jag tycker bra om dom dumparna! små och smidiga inte som alla dessa rympskepp till dumpar man annars brukar se!  :'(


haha okej:p han sa att den pös fint:P

15
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 21, 2009, 12:28:31  »
ja nu väntar jag bara på grenröret sen fortsätter projektet igen. jag fick en gammal saab dump igår av en polare men är lite osäker med tanke på att den är i plast(dom flesta brukar väl vara i alu?).

16
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 22:56:55  »
här är en bild på flänsen som ska tillverkas av anton 8) btw jag är asgrym på paint ::)

17
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 21:04:15  »
Budet antaget så nu är det flänsen till så postar jag i väg det :)

schysst men jag är fortfarande orolig över att grenröret inte kommer passa för motorfästet tar i :(

jag har en specialare kan skicka bild på det imorn :)


as schysst:P

18
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 20:54:15  »
Budet antaget så nu är det flänsen till så postar jag i väg det :)

schysst men jag är fortfarande orolig över att grenröret inte kommer passa för motorfästet tar i :(

19
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 20:53:11  »
Var inte den minsta turbon man sett i alla fall :P Du räknar lite ketchup med den antar jag?

jajjamensan.. hade tänkt att ladda 0.8 med den.:P de är lite tryck iaf:P

20
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 19:56:05  »
fler bilder... + att grenröret skickas förhoppningsvis från åland i veckan om anton går med på mitt bud ::)

21
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 19:53:19  »
hehe lite bilder till slut :P

22
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 17, 2009, 08:43:36  »
schysst! :D

23
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 16, 2009, 23:11:37  »
en liten idiot fr¨ga bara, hur bifogar man bilder? ::)

24
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 16, 2009, 22:53:49  »
Anton: yes jag säger till så fort jag har lite cash;)

elleshar: bilder kommer upp imorrn kväll :)

25
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 16, 2009, 16:52:37  »
 btw jag heter fredrik igentligen ::) Lassekamrat var bara nåt jag hittade på för typ 2 år sen 8)

26
WANTED / Västerås?
« skrivet: maj 15, 2009, 20:50:29  »
Bara undra om de finns nån härifrån klubben i västerås? har sett en ganska snygg 300 i v-ås (asbreddade fälgar), äre nån härifrån?

Hör av er isf 8)

27
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 15, 2009, 20:29:37  »
Tack för svaren:) jag ska nog skita i att besikta med turbo och bara byta till original grenrör o så till besiktning sen ta en kväll och sätta dit turbon igen 8)

28
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 15, 2009, 15:55:22  »
Äre nån som har koll på besiktning av 343 turbo? går det utan att byta motor. bara stoppa in turbo + lite andra bromsar och så? Finns det nån på forumet som har besiktat sin 343/360 med turbo?

29
Projekt / SV: B200F turbo Brukis
« skrivet: maj 14, 2009, 20:47:27  »
Jag har oxå gubb blå:)

30
Projekt / SV: B200F turbo Brukis
« skrivet: maj 13, 2009, 19:59:17  »
Håller med stormen. vissa saker är bra medans andra saker är mer eller mindre ''skit''

31
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 13, 2009, 19:48:25  »
du får den vad jag köpte den för, 100 spänn. sen är de ju fördelaktigt om du vid nått tillfälle skulle vara här omkring (skövde) så slipper du ju fraketen.

aah precis ska kolla upp de

33
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 12, 2009, 21:22:50  »
för hur mkt ungefär?

34
Förslagslådan / SV: Bilbesiktning?
« skrivet: maj 12, 2009, 18:57:28  »
Vad gäller cab har återfallet gjort en snabb guide här.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2691.0

Kan inte påminna mig om att någon här har byggt en cab (som klubbmedlem), den enda som finns är väl Bekkis bil, och den köptes konverterad.

okej:) men vet du hur de är med turbo konvertering då?

35
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 12, 2009, 17:58:35  »


men de fanns ju en bränsle trycksregulator för 1300 på internet som hette blablabla 1:4. äre sån du har lr?

36
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 12, 2009, 07:28:03  »
Jag laddar 0.8 som de är nu och lamdamätaren visar att allt är som de ska och då kör jag org. sprut utan annan btr osv, turbo och intercooler bara. 1bar sen behöver du nog kompsänka.
Men kan säga att den går som fan med 0.8:P

tuufft. Men haru bränsle trycksregulator också? eller är den oxå original?

37
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 11, 2009, 22:14:08  »
äre nån som vet hur mkt man kan ladda innan man måste sänka kompet och fixa tillskottssprut? eller innan kolvarna går?

38
Projekt / SV: 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 11, 2009, 20:48:48  »
Jag har mina funderingar på att ha kvar bilen original på utsidan men ett hyffsat vrål under huven :)

Kul att du valde att satsa istället för att sälja  :P

Och kul att du bygger sleeper om du inte trillar dit och börjar modda utsidan med. Jag har hållt mig i 6 år  8)


tycker de skulle va riktigt häfftigt med en ''gubbil'' på utsidan men sen en riktigt grym motor på insidan ::)

39
Projekt / 343 b200f Turbo bygge -87
« skrivet: maj 11, 2009, 20:07:49  »
Tjabba!

Nu har jag bestämt mig för att turbo konvertera 343:an. Mestadels för bus men även för att visa västerås folket att 300 går bra! + för att dra min kompis BMW 318 :)

Bilder kommer dessvärre inte in förns nästa vecka :( men jag kunde inte låta bli att starta upp projekttråden iaf.

Lite som jag har spart på mig som ska i/på bilen:

1st Cobra stol (letar efter en till)
1st Garret turbo (850)
4st Olika mätare (oilkg, oiltemp, voltmeter, Turbotrycksmätare)
5st Wunderbaum
1st Japs dämp
2st 2,5'' avgasrör längder (2m/st)
1st IC (bmw :o )
Lite stereo prylar.

Väntar även på ett grenrör från Anton på åland :D

Jag har mina funderingar på att ha kvar bilen original på utsidan men ett hyffsat vrål under huven :)

då jag har ca 1 år kvar till körkort så har jag tid på mig att fixa bilen :P

40
Förslagslådan / Bilbesiktning?
« skrivet: maj 11, 2009, 19:26:18  »
En ny ''meny'' som har med bilbesiktning att göra. ett ämne där man kan snacka om vad man behöver göra på sin bil för att få sin ny konverterade turbo 343/360/345 igenom besiktningen. Eller kanske cab konvertering? som sagt en tråd där man kan säga vad man vet om besiktning och så

tack o hej! 8)

Sidor: [1] 2 3