Författare Ämne: Volvo 360GL -88  (läst 8631 gånger)

Garagenisse

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Volvo 360GL -88
« skrivet: november 26, 2014, 12:17:07 »
Har en volvo 360 Gl -88 med b200f motorn och skulle vilja sätta i turbo i denna.
Jag är inte ute efter något värsting bygge men kunna ladda runt 0.5-0.7 bar och undrar vad som behövs göras i el/soppa. Jag har god erfarenhet av att meka med det mesta och har satt turbo i fordon förut men undrar vad som behövs för just denna bil. Lite tips på vad för grejer som är lämpliga för utförandet tack!

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 685
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL -88
« Svar #1 skrivet: december 02, 2014, 16:25:34 »
Har du gjort det förr är det en barnlek att göra det på volvon. Borra hål i klacken på blocket där volvo hade tänkt sin oljeretur. Ta oljetryck från ett ykors vid oljetrycksgivaren. Kör på orginalgrenrör och bygg en tillsats för att få turbon där du vill eller kör på ett orginalturbogrenrör men då får du bygga om motorfästet.