Hej.
Javisst var jag anmäld till en dag på strippen,, #suck# men efter haveriet på rudskogen hade j inte ork att byta motor. Hade börjat lyfta ur motor på torsdag 7/7 och då började mina problem,,. Tanken var att jag skulle kasta i en b230 underdel med den gamla toppen , bara med större förbränningsrum, o sen dra iväg på fredag till rudskogen. Skulle lära mig bil, bana breisladd etc. Ha,,ha,, ha,,,, säger jag,,
När jag fått motorn på fredag efter lagen alltings jävlighet, tappade jag gnistan efter 3500rpm, men va fan,,,
Trodde jag hade satt svänghjulet fel, loss med låda, sprängkåpa,,, ja ni vet,,.
Nä det satt rätt. Sen övrig felsökning,,, nä fann inte vad som var fel! Jag körde ju in biljäveln i garaget!! Hade ju fan inte rört elsystemet, och senare blev det. När klockan var halv ett på natten kom en kompis och hjälpte mig. Vi bytte allt,, givare, tändspolar, tändstift, varvräknare, kollade kabelhärvor, och i helvete heller. Då var klockan halv fem, bara åka hem sova tre timmar åker tillbaks till garaget, river ur tändsystemet från en 240 och monterar i. JAA den går!! Spinner på som fan, ingen varvstopp heller , kanon tänker jag. börjar rensa bort det gamla systemet.
Efter det startar inte bilen,,,, med tårarna inte långt borta börjar jag koppla ihop det gamla systemet tillbaks, när det äntligen var klart då startar den. Äntligen,, ut och provkör, går sjukt bra, spoolup på turbo som hette duga, drar hela registeret till 7800rpm. GÖTT!! Då dör bilfan,, kör på starten,, går lätt som fan. Ut och kollar har jag kastat kamremmen, nix men bulten till remskivan.