Författare Ämne: Vad göra med avgasreningssystemet efter mont av öppet filter?  (läst 3743 gånger)

C_palo

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Vad göra med avgasreningssystemet efter mont av öppet filter?
« skrivet: augusti 15, 2005, 17:10:11 »
Tjena. Är lite halvny här.  Jag har en 360GLT -87 med B200E, som jag nu ska ha som lekbil. Den ska strippas o bontrimmas så mycket det går. fick lite blodad tand när jag raca mot polarens 740GL och en Ford Scorpio. Dom hade inte en sportsmössa. =P...

Men ni som har monterat sportfilter direkt efter luftmängdsmätaren? hur har ni gjort med avgasreningssystemet? pulseair eller va det nu heter? bara pluggat det på något vänster? lite bilder hur nu har gjort där vore fint.

Sen har jag ett litet irriterande problem, bilen hackar o har sig när man håller jämn gas på låga varv, runt 1200-2200rpm...speciellt känns detta när man kör lungt  i ca 30-40 km/timmen på trean.  Har haft den frågan uppe här förut o tror jag fick till svar att det kunde vara någon kallstartventil som kunde kärva? den skulle tyligen sitta under insuget någonstans? Någon som har lite koll på det där o kan förklara?

mvh
Chistian

ps. oj nu kanske det hamna i fel kategori. sorry isf.
« Senast ändrad: augusti 15, 2005, 17:11:27 av C_palo »

GustavE

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Vad göra med avgasreningssystemet efter mont av öppet filter?
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2005, 17:56:34 »
fick lite blodad tand när jag raca mot polarens 740GL och en Ford Scorpio. Dom hade inte en sportsmössa. =P...

Sportsmössa????
hoppas det betyder att du tog dom!! hatar scorpio
Kan va skit i luftfiltret fick jag veta nys då en 460 beter sig lika illa! kolla det iaf
den har desutom hål i slangen från luftburken till insuget
Lycklig igen i min 360gl sedan

C_palo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 15, 2005, 19:26:31 »
Hehe ja det betyder att jag vann. med nästan två billängder.
har kollat lugftfiltret och det är rent o fint. har kört k-sprit o bytt rotor, fördelarlock, tändkablar och stift.

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 15, 2005, 19:40:08 »
Då tycker jag att det va sista gången du köpte dyr etanol (K-sprit). Bara tanka i 2 liter E85 istället, bättre effekt då man får mer sprit i tanken och mycket billigare. Är ju billigare att hälla HB i tanken än att köpa K-sprit.

C_palo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 15, 2005, 21:27:53 »
Då tycker jag att det va sista gången du köpte dyr etanol (K-sprit). Bara tanka i 2 liter E85 istället, bättre effekt då man får mer sprit i tanken och mycket billigare. Är ju billigare att hälla HB i tanken än att köpa K-sprit.
 det va ju bara en engångsförtelse, köpte sån där insprutningsrengöring för att se omd et hjälpte mot hackandet