Ja då ska vi se...
Motorn blir nog en B21 et med orginal vev och bearbetade M-stakar, smidda Mahle vw-kolvar. Vet inte om jag ska köra 2V eller 4V på toppen. Men jag har ju en förkärlek för 2V-topparna så i så fall blir det en portad 530-topp med lite större ventiler och omgjorda förbränningsrum. Kör nog med en orginal H-kam. Får se om jag skall lägga lite tid på att få grejerna att gilla varv, jag älskar att varva död på grejer så det kanske är lika bra att göra så att grejerna älskar det oxå

Jag tror det blir dubbelturbo denna gång oxå, men har inte bestämt mig än. Om så blir fallet så bygger jag ett insug som parallell matas med var sin turbo isåfall, å inga fjantturbos denna gång, lasbilsagg ska det vara oavsett om det är overkill...
Jag har ju sedan länge påbörjat ett brojekt där jag billetfräser ett vxllådshus, och jag tänkte ev, göra detta klart till denna bil, men annars så verkar standardlådan hänga med om man har ett tajt spel på alla komponenter. Däremot så kommer jag att bygga om för andra drivaxlar och göra nya ingående tappar till slutväxeln, dessa går sönder jämt om man har lite pulver och fäste tyvärr, så där kommer jag lägga en hel del timmar.
Dessutom så tänkte jag satsa lite på utseende och att få lite väghållning på bilen oxå, men första målet är att köra fort och att få det att hålla, att bygga en motor med mycket pulver är inget problem, problemet är att få 360:n att gilla läget oxå. Jag lovar dock att göra något fräckt av en 360