Omröstning

Hur många gånger har du blivit bötfäld av polisen?

0 gånger
36 (57.1%)
1 gång
14 (22.2%)
2 gånger
4 (6.3%)
3-5 gånger
4 (6.3%)
5-7 gånger
1 (1.6%)
8> gånger
4 (6.3%)
0 (0%)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 60

Författare Ämne: Stoppad av polisen?  (läst 28034 gånger)

Roffen

• Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
Stoppad av polisen?
« skrivet: oktober 10, 2005, 23:42:38 »
Funderade lite idag på hur (enligt mig) dåligt det är om trafikpoliser.

Jag bor i norra stockholm, går i skolan 4 dagar i veckan vid globen. Det blir några timmar i bilen i veckan. Det är inte specielt ofta jag ser några poliser.

Har blivit stoppad en gång bör jag körde hem några polare från krogen, fick blåsa, sen var det inget mer med det. En annan gång så vart jag tillsagd efter att ha sladdat in lite väl brett på shell express där jag bor.

that's it!

Berätta om era erfarenheter! :P
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Stoppad av polisen?
« Svar #1 skrivet: oktober 10, 2005, 23:48:25 »
Bötfälld 0 ggr, stoppad har jag tappat räkningen på men 8-10 ggr nånting...
Blev stoppad efter att jag glidit förbi en polisbil med låsta framdäck, polisbilen stod vid en utfart till 50vägen jag körde på (för tillfället vägarbete så det var 30 då det hände). Har för mig att min fart var runt 120 och jag låg nån billängd före en Ford av något nyare slag.
En annan rolig sak var när jag stod på hamnplan och lade lakrits, hade kört 15-20m dubbla streck när dom kom dit och frågade om jag hade kontakter inom däckbranschen  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Ulph

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 10, 2005, 23:49:27 »
Du borde ta en liten tripp 30 mil norrut då. Har stoppar dom en stup i kvarten för att blåsa.
Jag fick till och med blåsa när jag körde up, lite sne han blev som var från Vägvärket.

Men jag gissar på det att det har blivet mer och mer pappers arbete.
1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

Roffen

• Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: oktober 10, 2005, 23:52:06 »
Du borde ta en liten tripp 30 mil norrut då. Har stoppar dom en stup i kvarten för att blåsa.
Jag fick till och med blåsa när jag körde up, lite sne han blev som var från Vägvärket.

haha stoppad på uppkörningen, klockrent!
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Ulph

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: oktober 10, 2005, 23:54:21 »

haha stoppad på uppkörningen, klockrent!

O ja.
Men jag tror att jag tjänade på det, gubben gick upp i varv så mycket över det så jag tror han inte var 100% fokuserade på hur jag hade kört när han skrev i papprerna.
1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

user

• Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: oktober 11, 2005, 18:53:04 »
jagad med blåljus en gång

stoppad en gång

bötfälld noll gånger

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #6 skrivet: oktober 11, 2005, 19:16:04 »
Faktiskt stoppad en gång och bötfälld, körde 70-nått på 50-väg.
Min kommentar var att "Idag skulle man tagit buss-filen istället" föll inte i så god jord...  ;D

Annars vet jag inte hur ofta jag blivit stoppad...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #7 skrivet: oktober 11, 2005, 20:03:08 »
Mycket bus har man gjort med två rullande samt två spinnande hjul...
men bara blivit stoppad en gång, och aldrig bötfälld för nåt.. än.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #8 skrivet: oktober 11, 2005, 20:05:17 »
Stoppad många gånger.
- Stoppad på moped när jag körde utan ljuddämpare. Ingen påföljd
- Stoppad på moped när jag körde 80-85 på en 70 sträcka. Ingen påföljd
- Stoppad på min 125 utan att ha lätt mc kort. Fick blåsa men de fråga inte efter lappen. Ingen kontroll.
- Gotland när jag skulle köra ner en bil som var avstäld då stannade polisen mig vid hamnet. Fick inte köra en meter till med bilen innan jag kontakta försäkringbolaget och ställt på den. Körde där ifrån när polisen lämnade området. De såg mig och gjorde en helomvändning. Vart en jakt på Tofta skjutfällt. Min räddning var de torra kalkvägarna som dammar ordentligt när man kör fort. Kom undan. Polisen hade Ingen chans
-Gotland under lumpen hade 10 stycken lumparkompisar i min 340 inkl mig. Tog mig knappt upp för gutebacken (mycket brantbacke) med min slöa b14 motor. polisen stog längst upp och såg min 30 snigla sig förbi med armar och ben som stack ur bilen som ett plockepin. Då började jakten som gick i 30 knyck i villa områden inne i Visby. Efter att passerat ett krön så hoppade så många som det gick ur. När polisen kom över krönet slog de på rödljusen när de såg att jag stannat. De gick ur och frågade hur många som fanns i bilen. Min räddning var att polisen hade en praktikant som sa - De var 6 st i bilen. - Precis vi var 6 stycken i bilen, höll jag med. Polismannen såg lagom nöjd ut efter praktikantens kommentar. Man såg på honom att han hade räknat oss till betydligt fler.
Fick ingen påföljd utan han sa att jag kunde köra vidare. Ingen påföljd
- Avesta vart jag av med lappen och 2000 kr i böter när jag körde med min Supra i 120 på 90 väg. Lagom kul. Ingen rolig upplevelse

Efter alla dessa händelse tar jag det nu väldigt lugnt på vägarna.
« Senast ändrad: oktober 11, 2005, 20:15:41 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: oktober 11, 2005, 20:39:42 »
Tja har blivit bötfäld 4 gånger på nynäsvägen(sthlm) var av en av dessa tog dom mitt körkort i 2månader  >:(
Sedan har jag blivit stoppad 3 gånger till förfortkörning men då bara fick ett pekfinger att så gör man inte ;)
Men har aldrig aldrig behövt att blåsa vilket jag tycker är märkligt ???
Har inget imot farbror blå men att jaga fortkörare på en 110 väg som är 3 filig(nynäsvägen) istället för att ta alla dessa som ligger i mitt filen när det inte behövs samt bevaka 30 vägar där mycket barn är e ju nästan obefintlig.... :-\
Jo jag glömde.......dessa jäkla cyklister >:(
360 goes beyond :-)

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: oktober 15, 2005, 14:53:40 »
Ja har blivit stoppad ett par gånger..
men aldrig böter tror ja. lr jo en gång..=)

ett par gånger har javäl fått problem när ja körde cross i mina unga dar men de e lixom lönlöst att följa efter en cross med en polisbil.

sen så har ja väl fått varningar när ja kört 110 på 50 väg. de hade inget bevis mer än de faktum att ja körde ifrån dem. fast ja visste inte att de var bakom. (alla rutor väldigt mörkt tonade en vinterkväll)
detta var i pappas 745..=)

360 har ja blivit stoppad 1 gång i. för att ja hade stor vinge å tonade rutor fram. fick böter för att ja hade en skatte rest på den..
inget för det andra mer än ombesikting. åkte dit å fick vingen godkänd.
fick dock inget intyg för de tyckte att ja skulle kunna visa besiktings pappret.

Får se va som händer i vinter då ja sätter på min otroligt stora vitner däck. (13"). då kommer nog leken fram lite mer. lättare å sladda med smala däck tycker ja. lättare att få bakvagnen att släppa.
360 Hybrid MKII

snusarn

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 367
    • Visa profil
    • pelles740
« Svar #11 skrivet: oktober 16, 2005, 00:17:48 »
Stoppad vanlig kontroll och blåsa OJ...  det är många ggr.
Stoppad för fortkörning 2ggr , första gången i stockholm på en 30 sträcka 800 pix
andra gången nu i sommar på en 70 sträcka 1000 pix .
Men en gång blev jag stoppad i en flygande besiktning med en vw buss jag hade , de anmärkte på att min tuta inte funkade när jag själv kunde räknat upp minst ett antal fel till så det va skönt.
Är volvo lös nu....

Firebird Fredde

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: oktober 23, 2005, 17:29:17 »
Har fått fyra böter sen i februari.

Min 240 var avställd 800kr.

Min 240 hade spolarmunstycken som lös blått, 500kr.

Min sierra hade redigt utslitet bakdäck, hade precis börnat skiten ur den bilen på sveavägen i stockholm. 1000kr

Min sierra gick lite för fort, drog ifrån snuten, 170-180km/h på 90 väg... Cilvilböghomo.
1200kr på det för de skrev att de bara gick i 110km/h...
Fick även en snabb flygande besiktning med 6 2or. hehehe, pundarkärra.
Senare samma kvälll så drev jag tillbaka genom att hålla exakt 60km/h på 90vägen.
Då stoppade de mig för misstänkt rattfylla. Fuckers, kom med två cilvilbilar.
« Senast ändrad: oktober 23, 2005, 17:31:05 av Firebird Fredde »

Freedo

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: oktober 23, 2005, 18:56:33 »
Jag har blivit stoppad ett antal ggr, men aldrig fått böter eller liknande.
Har varit rent flyt många ggr, man har varit ute och lekt och missat blåbären med ett tiotal sekunder och så.

Eller när man sladdat runt på vintrarna men inte blivit tagen på bar gärning utan de har undrat varför man smyger runt i industri områden kl 2:30 på natten, dessutom i en Saab 9000 i äkta pundarskick :P

En gång skulle jag ner och tanka och då hade de rutinkontroll och stoppade alla i båda riktningarna. Så jag fick blåsa och allting. Sedan kom jag tillbaka efter ca 5 min fast åt andra hållet och fick prata med en annan konstapel, så jag fick blåsa och allting igen :)

Det värsta var när jag hade sladdat runt i rondeller och kört allmänt busigt och så såg jag plötsligt att jag hade en piketbuss efter mig när jag åkte ur en rondell.

Det följde efter ca 1 km innan jag blev stoppad på en busshållplats. Då var man lite nervös för jag visste inte vad de hade sett av min lek.

Men de skulle bara meddela att mina bakljus inte fungerade.
Man var ganska lättad när man fick åka därifrån!

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: oktober 24, 2005, 19:06:05 »
HEHE DESSA POLISER DOM E DÄR MAN INTE VILL HA DOM MEN NÄR MAN BEHÖVER DERAS HJÄLP VA FAN E DOM DÅ??? KAFFE Å BULLE SÅ KLART.. MEN DET FINNS GOA POLISER VISST DET FINNS GRISAR MED
JAG HAR BLIVIT STOPPAD JÖSSES TROR DET VA VÄL SÄKERT 10-15 GGR EN GÅNGTOG DOM IN ALLA BILAR NÄR DET VA MIN TUR BÖRJA DOM UNDERSÖKA GRUNDLIGT KOLLA ALLT PÅ BILEN NÄR DOM SKULLE KOLLA MOTORN ÖPPNADE DOM HUVEN  VARPÅ HUVBENEN GICK SÖNDER DÄR STOG DOM MED MOTORHUVEN I HANDEN VISSTE INTE VAD DOM SKULLE GÖRA DOM HADDE RÅDSLAG SEN SA DOM ATT DOM HJÄLPTE TILL ATT LYFTA IN HUVEN I BAGAGET JAG FICK KÖRA UTAN MOTORHUV TILL JOBBET DÅ VISSTE JAG INTE VAD JAG SKULLE TRO TÄNK ER TURBORÖR FÖRGASARE GREWNRÖR ALLT HEMMABYGGT DOM SLÄPPER TILL LÅTER MEJ KÖRA TE JOBBET WOW VILKEN KÄNSLA ALLA GLODDE NÄR JAG KOM PÅ LEDEN TILL JOBBET DET DÅNADE LITE MEN VADÅ DET E JU KULT Å KÖRA UTAN HUV DET VA GOA GUBBAR MED DEN BILEN BLEV JAG ÖKÄND I ANGERED AV ALLA POLISER DOM HÄJADE JÄMT PÅ MEJ DET VA TIDER DET KAWASKIGRÖN VA BILEN MED HEJÅHÅ VINGE PÅ DET VA JÄTTE KUL SKA NU GÖRA EN VÄRDIG EFTER FÖLJARE TILL DENNA BILEN SOM FÖKNIPPADES MED MEJ ÄN IDAG FRÅGAR DOM MEJ VAD BILEN ÄR DET NI......
360 turbo forever

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: oktober 24, 2005, 19:09:24 »
Tja har blivit bötfäld 4 gånger på nynäsvägen(sthlm) var av en av dessa tog dom mitt körkort i 2månader  >:(
Sedan har jag blivit stoppad 3 gånger till förfortkörning men då bara fick ett pekfinger att så gör man inte ;)
Men har aldrig aldrig behövt att blåsa vilket jag tycker är märkligt ???
Har inget imot farbror blå men att jaga fortkörare på en 110 väg som är 3 filig(nynäsvägen) istället för att ta alla dessa som ligger i mitt filen när det inte behövs samt bevaka 30 vägar där mycket barn är e ju nästan obefintlig.... :-\
Jo jag glömde.......dessa jäkla cyklister >:(
VISST HÅLLER MED OM DET SYCKLAR SKA HA EN EGEN VÄG INTE PÅ VÅRA VÄGAR DET BLIR BARA KAOS DÅ
360 turbo forever

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: oktober 24, 2005, 19:50:32 »
Ja har blivit stoppad ett par gånger..
men aldrig böter tror ja. lr jo en gång..=)

ett par gånger har javäl fått problem när ja körde cross i mina unga dar men de e lixom lönlöst att följa efter en cross med en polisbil.

sen så har ja väl fått varningar när ja kört 110 på 50 väg. de hade inget bevis mer än de faktum att ja körde ifrån dem. fast ja visste inte att de var bakom. (alla rutor väldigt mörkt tonade en vinterkväll)
detta var i pappas 745..=)

360 har ja blivit stoppad 1 gång i. för att ja hade stor vinge å tonade rutor fram. fick böter för att ja hade en skatte rest på den..
inget för det andra mer än ombesikting. åkte dit å fick vingen godkänd.
fick dock inget intyg för de tyckte att ja skulle kunna visa besiktings pappret.

Får se va som händer i vinter då ja sätter på min otroligt stora vitner däck. (13"). då kommer nog leken fram lite mer. lättare å sladda med smala däck tycker ja. lättare att få bakvagnen att släppa.

TJENA VAD VA DET FÖR VINGE DOM GNÄLLDE PÅ DÅ INTE EVO VA?? VISSA MÅSTE BARA GNÄLLA FÖR ATT GÖRA SIG MÄRKVÄRDIGA.. TÄNK OM DOM KUNDE TA ALLA RATTFYLLON LIKA OFTA SOM DOM JAGAR OSS BILISTER NÄÄ DET ÄR STATENS LAKEJER INTE SANT ?? SNART ÄR DET NOG INTE TILLÅTET  ATT ENS SE PÅ BILAR VILKET JÄVLA SAMMHÄLLE.....
360 turbo forever

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: oktober 24, 2005, 21:08:30 »
HEHE DESSA POLISER DOM E DÄR MAN INTE VILL HA DOM MEN NÄR MAN BEHÖVER DERAS HJÄLP VA FAN E DOM DÅ??? KAFFE Å BULLE SÅ KLART.. MEN DET FINNS GOA POLISER VISST DET FINNS GRISAR MED
JAG HAR BLIVIT STOPPAD JÖSSES TROR DET VA VÄL SÄKERT 10-15 GGR EN GÅNGTOG DOM IN ALLA BILAR NÄR DET VA MIN TUR BÖRJA DOM UNDERSÖKA GRUNDLIGT KOLLA ALLT PÅ BILEN NÄR DOM SKULLE KOLLA MOTORN ÖPPNADE DOM HUVEN  VARPÅ HUVBENEN GICK SÖNDER DÄR STOG DOM MED MOTORHUVEN I HANDEN VISSTE INTE VAD DOM SKULLE GÖRA DOM HADDE RÅDSLAG SEN SA DOM ATT DOM HJÄLPTE TILL ATT LYFTA IN HUVEN I BAGAGET JAG FICK KÖRA UTAN MOTORHUV TILL JOBBET DÅ VISSTE JAG INTE VAD JAG SKULLE TRO TÄNK ER TURBORÖR FÖRGASARE GREWNRÖR ALLT HEMMABYGGT DOM SLÄPPER TILL LÅTER MEJ KÖRA TE JOBBET WOW VILKEN KÄNSLA ALLA GLODDE NÄR JAG KOM PÅ LEDEN TILL JOBBET DET DÅNADE LITE MEN VADÅ DET E JU KULT Å KÖRA UTAN HUV DET VA GOA GUBBAR MED DEN BILEN BLEV JAG ÖKÄND I ANGERED AV ALLA POLISER DOM HÄJADE JÄMT PÅ MEJ DET VA TIDER DET KAWASKIGRÖN VA BILEN MED HEJÅHÅ VINGE PÅ DET VA JÄTTE KUL SKA NU GÖRA EN VÄRDIG EFTER FÖLJARE TILL DENNA BILEN SOM FÖKNIPPADES MED MEJ ÄN IDAG FRÅGAR DOM MEJ VAD BILEN ÄR DET NI......

Fel på Caps Lock knappen?  ;) Blir rätt så jobbigt att försöka läsa...
Förare TEAM EGON RACING

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: oktober 24, 2005, 21:35:28 »

Citera

Håller med lite jobbigt att läsa all text med STORA BOKSTÄVER  :P

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: november 05, 2005, 15:01:50 »
Så har även jag gjort min debut i poliskontroll.

Körde Arlanda - Gävle med v70in igår kväll och strax efter tierp så hade de kontroll.

Hade möte så jag hade bländat av och när jag passerat den mötande bilen så ser jag något rött en bit fram så jag trycker på helljusen för att se vad det är för något, då är det en polis som klivit ut i vägen för att vinka in mig, han verkade inte så jätteglad över att ha fått helljuset rakt i ansiktet  ;D

Fick blåsa och lite sånt men inga böter.

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: november 05, 2005, 22:11:35 »

tack för ditt iakttagande det såg jag inte själv

man tackar  ngt nytt lärt igen...
360 turbo forever

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #21 skrivet: november 08, 2005, 13:45:54 »
Så har även jag gjort min debut i poliskontroll.

Körde Arlanda - Gävle med v70in igår kväll och strax efter tierp så hade de kontroll.

Hade möte så jag hade bländat av och när jag passerat den mötande bilen så ser jag något rött en bit fram så jag trycker på helljusen för att se vad det är för något, då är det en polis som klivit ut i vägen för att vinka in mig, han verkade inte så jätteglad över att ha fått helljuset rakt i ansiktet  ;D

Fick blåsa och lite sånt men inga böter.

/Anders
Han borde varit glad, bättre det än att bli överkörd  ;)
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: november 08, 2005, 19:35:19 »
Jag menar det. Skulle sagt till honom att han som är polis och allt borde väl inse att man inte kan ställa sig mitt i vägen, speciellt inte på en 90-väg när det är mörkt! ;D

/Anders

Fjabben

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 572
    • Visa profil
    • Gatbilar profilen
« Svar #23 skrivet: november 12, 2005, 00:02:24 »
Blev av med oskulden i kväll.. 1200 pengar.. 61 på 50 väg
/Tobbe

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: november 12, 2005, 13:26:14 »
Tråkigt :-\
/Anders

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: november 12, 2005, 14:13:01 »
lider med dej fjabben kämpa på !!! det kanske finns en ljusning   mkt tråkigt att bhöra som sagt!!!! :-\
360 turbo forever

343TIC

• Medlem
  • Antal inlägg: 182
  • Quasimodo
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: november 12, 2005, 20:45:05 »
blev stoppad i fredags. 91 på 70 sträcka. började gasa 150m innan 90 skylten. hade jag inte svarat i mobilen hade jag sett dom, tittade bort i 2 sec för att lyfta upp mobilaset. 1400 sura pengar som jag fick punga ut. var nog iof bra med tanke på hur jag kör ibland...  :-[ som tur var det inte med tic:en utan med farsans slöa golf. annars hade det nog blivit problem med bilen oxå.
340:s ska ja ju inte pysa..  ;D

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: november 13, 2005, 21:32:52 »
 ;D var stoppad igen idag......kom med ett sådant underbart ställ i rondellen och när jag skulle åka ur den kom benke blå från andra sidan  :-X
Dom satte blåljusen på än gång så det var bara att rulla åt sidan.....
Dom gjorde en liten besikning av bilen och gav mig ett jätte stort finger att göra som jag gjorde är inte lämpligt och jag slapp böter  ;D samt även denna gång inte blåsa,hadde gärna gjort det men  ???

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: november 14, 2005, 01:03:34 »
Vadå du överaskades av den hala vägbanan och hade sedan fullt shå att parera sladden!  ;D

/Anders

Spritis

• Gäst
« Svar #29 skrivet: november 14, 2005, 16:37:31 »
Stoppad och bötfäld i Tysklad 13 km för fort. Annars ren he he he

Men det blir väl BIG time nästa gång och Körkortet och vårdslöshet i tafik  he he
70 km i drifting i rondell på 50 väg. Med tätt följande rökmoln  ;D ;D

Gasa tills de rasa

Wawe

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: november 16, 2005, 10:33:35 »
Blivit stoppad 2 ggr.

1a gången var när jag hade dragit en rondell lite för snabbt och motorsågen i bagaget hade slagit väck kontakterna till bakljusen (skydden var av). Kontenta? Det var kolsvart bakåt... blev tillsagd att fixa det, vilket var skitbra, och enkelt.

2a gången  var inte så kul. Blev tvungen att svänga undan för en bil (utlänsk!) som tvärnitade framför mig för han skulle in på en tvärgata... Råkade dra en spärr linje så polisen såg det. DESSUTOM hade morsaqn inte besiktigat bilen (bra jobbat) så det var bara parkera bilen och dagen efter besiktiga den. Bilen var en Volvo V40 -01 året detta hände var -05. Ofta det är stora fel på V40 då... hursomhelst fick jag 600:- i böter.
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

1nzane

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: januari 30, 2006, 20:29:41 »
Stoppad har jag blivit 5-6 gånger men några böter har det aldrig blivit.
Ägare av 2 st 360gl

devist8or

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
  • 340 -86 DL Röd 8300 Mil
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: februari 03, 2006, 01:46:27 »
Aldrig!! blivit stoppad med min iaf :D:D
Ska fixa kort på min skönhet :D

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: mars 02, 2006, 20:48:16 »
joda nån gång har det hänt. och ja det finns poliser även här uppe i piteå :)

En gång med farsana 850 då jag körde 140 på 70 väg. Fick man blåsa och så lite klagomål på att dom inte hann med och att man inte ska göra så. men några böter fick jag inte.

Andra gången med min gamla volvo 142a då det tick lite väl slingrigt på vägen till skolan, men jag menar är det snö och man har en volvo så får dom ta det. och det gjorde dom.. :P

Sen i vinter har jag också prata med dom. Dock inte stoppad. Jag själv som stoppade mig då jag skulle sladda lite i en rondell och blev stående mitt i. Då kom polisen fram och det första han säger är: "Är det för mycket att köra med i volvon?" Då ler man bara och tänker lätt för sig själv nänä inte än.

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #34 skrivet: mars 05, 2006, 10:45:58 »
Blitt stoppet en gang, pga en pære i baklyset som hadde gått..

Flaks hadde jeg også, jeg holdt på og sladde ut av rundkjøringa (rondellen) og utover strekka.. hadde 2 jenter og en kompis med meg, så kunne blitt bra.. Men så heldigvis den hvite bilen med den blå skriften "POLITI" i bakspeilet.

Kun tilsnakk og "se og få ordnet den lampa di!"

Fått bot en gang, men da rygga jeg på en audi.. og bare stakk.. :-\ forsikringa måtte betale for skader for 25400 kroner, og jeg fikk ikke en skramme på volvo'n.. Kun fangeren som sitter litt skjevt, men hva har man sveiseapparat og flattjern for? :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Tegee

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: mars 26, 2006, 19:58:18 »
Blev stoppad med min 340 igår. bilen är besiktad men eftersom jag kört en annan bil så var den avställd. Såg dem komma bakom mig sen körde dem om, för att sedan svänga in mot teatern och sen bromsade dem in när dem såg att jag fortsatte rakt fram. Tänkte först att dem skippade att kolla mig men rätt som det är så ser jag blåljusen och stannar snällt vid sidan av vägen.

Går ut ur bilen och två poliser möter upp mig, får visa körkort och blåsa. Sen säger en av dem, du vet väl att bilen är avställd?, jo. Sen sa jag att det är farsan som är ägare till bilen och dem går fram till honom. han fick hoppa in i piken och fick en böter på 600kr enligt 900A = Brukande av fordon med obetald skatt, Nå liknande stod det. Dock fick vi fortsätta köra, dem sa att vi kommer nog inte jaga er hela kvällen   :P

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: maj 12, 2006, 15:01:58 »
Kände mig tvungen att lyfta en gammal tråd och skriva av mig lite.
Satt och dagdrömde på väg hem från jobbet nyss och gissa vad, där stod dom. Dom vidriga små sakerna. Polisen.  >:(
Eftersom dom hade platsprotokoll och sånt i sin ordning, åtminstonde såvitt jag kan förstå, och jag inte har den blekaste aning om vad jag hade på min hastighetsmätare var det bara att bita i det sura äpplet och skriva på böteslappen.
1400 spänn fattigare sitter man här nu och förbannar sig själv för att man är så dum. Jag som hade tänkt beställa nya slicks i helgen, det skiter sig nu  :(

En klen tröst är iaf att jag använde bälte, jag var nykter och det var inte något fuffens med bilen.
Åtminstonde nykterheten tror jag att jag ska råda bot på ikväll...
Förare TEAM EGON RACING

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: maj 12, 2006, 15:36:01 »
Hvis du syns det er mye skal du ikke flytte til norge... Her kan du få opptill 7800 for bare å kjøre for fort...

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #38 skrivet: maj 12, 2006, 21:49:06 »
og 2 år uten lappen, pluss 17 dager i fengsel.. Kompis av meg fikk det.. 130 i 60 sonen.. :P
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: maj 15, 2006, 21:33:04 »
Jag e glad att bo i sverige...tyvärr har vi ingen olja men tar det istället för Norges regler!!Vad är nästa steg halshuggning  :P