Omröstning

Hur många gånger har du blivit bötfäld av polisen?

0 gånger
36 (57.1%)
1 gång
14 (22.2%)
2 gånger
4 (6.3%)
3-5 gånger
4 (6.3%)
5-7 gånger
1 (1.6%)
8> gånger
4 (6.3%)
0 (0%)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 60

Författare Ämne: Stoppad av polisen?  (läst 28145 gånger)

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Stoppad av polisen?
« Svar #40 skrivet: maj 22, 2006, 17:58:17 »
Jag e glad att bo i sverige...tyvärr har vi ingen olja men tar det istället för Norges regler!!Vad är nästa steg halshuggning  :P

Heldigvis så er dødsstraff forbudt i Norge.. Men det kommer vel snart det og! :-\
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: maj 22, 2006, 18:39:15 »
Jag e glad att bo i sverige...tyvärr har vi ingen olja men tar det istället för Norges regler!!Vad är nästa steg halshuggning  :P

2år utan körkort... tss.. då är juh halshuggning lindrigt.. tänkt dig hur jobbet det är utan körkort i 2 år spec efter  man blivit någons bitch i fängelset.

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #42 skrivet: maj 22, 2006, 21:23:30 »
haha :P
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: maj 28, 2006, 15:38:21 »
bah, sate vad jag gjorde bort mig  :-[

Låg och slökörde efter en motorväg jag aldrig kört på tidigare, det var 90km/h där så jag körde 90km/h, sen blev jag fundersam på varför de andra körde så satans långsamt så jag börjar spana framåt efter skyltar för att se om det blivit 70, då ser jag långt fram en ensam 50-skylt(!!!) och alldeles bakom skylten en laserkontrol.

Mina bromsar fungerar i alla fall bra  ;D

Som tur är så hann de inte mäta min hastighet (de sa i alla fall inte hur fort jag hade kört) och jag tyckte det hade gått lagligt, däremot så fick bilen sig en ordentlig genomgång innan de gav sig.

Så lite tur hade jag allt.

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #44 skrivet: maj 28, 2006, 16:44:06 »
bah, sate vad jag gjorde bort mig  :-[

Låg och slökörde efter en motorväg jag aldrig kört på tidigare, det var 90km/h där så jag körde 90km/h, sen blev jag fundersam på varför de andra körde så satans långsamt så jag börjar spana framåt efter skyltar för att se om det blivit 70, då ser jag långt fram en ensam 50-skylt(!!!) och alldeles bakom skylten en laserkontrol.

Mina bromsar fungerar i alla fall bra  ;D

Som tur är så hann de inte mäta min hastighet (de sa i alla fall inte hur fort jag hade kört) och jag tyckte det hade gått lagligt, däremot så fick bilen sig en ordentlig genomgång innan de gav sig.

Så lite tur hade jag allt.

/Anders

Sån tur!  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: juni 03, 2006, 19:28:28 »
Haha.. ja har haft jäääte tur med polisen.. eftersom ja e i lumpen så har ja en hyrbil när ja e hemma å varje gång dom har kontroller i byn så åker ja fram å tebax å väntar på att dom ska stoppa mej.
har inte blivit stoppad en enda jävla gång!!!!

Elaka poliser..
360 Hybrid MKII

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: juni 07, 2006, 21:00:28 »
og 2 år uten lappen, pluss 17 dager i fengsel.. Kompis av meg fikk det.. 130 i 60 sonen.. :P

Ja men ni norrmän är ju galna  ;) http://tinyurl.com/nhdho

/Anders
« Senast ändrad: juni 07, 2006, 21:01:32 av Brainded »

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: juni 07, 2006, 23:19:01 »
Attans...Jag måste erkänna att jag har fört er bakom ljuset och snevridit hela statistiken, bockade i att jag aldrig blivit stoppad av polisen, men det har jag ju...Cycklat utan lyse och fått tillsägelse :)

Många år sen nu, men ändå...
« Senast ändrad: juni 07, 2006, 23:19:17 av Stormen »
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

reddis

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: september 26, 2006, 22:11:27 »
JAg blev stoppad för fösta gången lagom inan man skulel hämta ut körkoret på posten denha händelse utspelar sig i nora där posten å polishuset är vägg i vägg nästan i alla fall svänger in på gatan ner tioll posten där står en trevlig polis mit i gatan å vinkar in mej å jag blev lite fundersam vad har jag gjort nu å så å jag hadde ju bar med mej  ett idekort utan lappen man mste ha med sig grånb vägvärket för ajg tänkte ju ingen stopar mej till vägen till posten men jag hadde ju fel så ajg parkerar brevid polisen å han säger blås så ajg fick blåsa så det stog härliga till å det var ju lungt å sedan fråga han efter körkortet å då blev det så här ja du jag har itne körkort en sa jag lite förnuligt utan å tänka på det å han sa hmm men då får du ju inte köra bil ,,, nä men jag har mitt pass med mej. han svar ahmm ja du man får ite köra på pass... men dåp sa jag jo då mitt körkort ä regestrerat å jag har en avi som säger att jag ska häämta ut det på posten,, log lagom mycket då å sa han gå ne rå hämta det då så får jag se det då med väldigt arga ord :;OP

Brainded

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: september 27, 2006, 11:27:52 »
og 2 år uten lappen, pluss 17 dager i fengsel.. Kompis av meg fikk det.. 130 i 60 sonen.. :P

Ja men ni norrmän är ju galna  ;) http://tinyurl.com/nhdho

/Anders

Kusin torskade i Norge i mitten av sommaren, 110 på 60-Väg. Nu står det tydligen klart att det blir buren för honom...

/Anders

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: september 27, 2006, 13:22:32 »
hojja. nu var det nära. körde hem från en polare och stod i ett rödlljus och vart less så då bromsa jag fast 340in. sen vart det grönt och jag burna iväg då mötte jag just polisen. som tur var så körde dom åt motsatta riktningen så jag höll hårt på högerfoten hela vägen hem. hehe. nu har man iaf presenterat bilen för dom. :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #51 skrivet: september 27, 2006, 19:40:23 »
Nu gäller det att passa sig, kostar ju nästan dubbelt vad man än gör nu från 1.a oktober! *undrar vad det kostar att ha 4 dåliga däck*  >:(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.